Hoi,
Ik ga waarschijnlijk in de periode juli tot eind augustus naar Zambia. Ik heb al een adres waar ik kan gaan werken en heb er ook erg veel zin in! Ik doe dit jaar vwo examen en ik weet zo goed als zeker welke studie ik wil gaan doen.(als ik slaag natuurlijk!) Ik word kort na het examen 18.
Ik zelf wil er een jaar tussen uit, omdat ik die paar weken die ik in de zomervakantie kan werken in Zambia er weinig vind. Daarom wil ik langer in zambia werken, en daarna wil ik gaan werken hier in het dorp. Dan heb je ten minste wat geld aan het begin van je studie. Anders doe je én studie én werk, dat is een beetje half-half en van beide net niets! Dat is mijn beeld op de zaak.
Mijn moeder vind een jaar er tussen uit nogal zonde. Ze voert als argument aan dat je niet meer met een studie begint na een jaar werken, omdat je niet meer de motivatie hebt; ‘je bent uit het ritme!’ wordt dan gezegd. Ik vind juist dat je daarna best wel weer kan beginnen met een studie.
Hoe staan jullie tegenover het argument dat je geen motivatie/uit het ritme bent na een jaar er tussen uit?:paranoid:
Groeten, Jelmer