Beste forumgenoten,
Al ruim een jaar ben ik aan het dubben: “Ga ik na mijn studie een jaar er tussen uit?”. Op dit moment ben ik aan het afstuderen. Ik studeer Human Resource Management (Personeel & Arbeid) in Ede en studeer af bij een organisatie waarbij ik mensen naar (nieuw) werk begeleid. Werken met mensen is dan ook mijn passie.
Ik ben Joost, een spontane jongen van 21 jaar en ben dus (nog) student. Ik houd van gezelligheid, terrasjes, vrienden, af en toe eens uitgaan, etc. Daarnaast heb ik al veel citytrips in Europa gemaakt wat ik echt fantastisch vind: Andere culturen leren kennen, mensen leren kennen, mooie omgevingen en plekken bezichtigen, op stap gaan en vooral genieten van de vrijheid die je hebt. Andere hobby’s zijn fitness, motorrijden, fotografie en luister ik veel muziek.
Aankomende zomer hoop ik mijn studie af te ronden. Dan is het moment aangekomen om mijn droom te verwerkelijken. Na de zomervakantie een aantal maanden flink sparen om vervolgens een jaar te backpacken. Het lijkt me fantastisch om met een rugzak de wereld rond te trekken. Naast het op zoek gaan naar de mooiste plekjes op de aarde en het leren kennen van veel verschillende culturen/mensen sta ik ook open om een periode (vrijwilligers)werk te verrichten. Favoriete gebieden zijn toch wel ZO-Azië, Zuid-Amerika ([Peru, Cuba, Chili) en misschien nog Oceanië (Australië, Nieuw-Zeeland).
Op dit moment ben ik nergens aan gebonden. Met een wereldreis wil ik het ultieme gevoel van vrijheid behalen. Daarnaast wil ik veel van de wereld zien en leren. Waarschijnlijk leer je jezelf dan ook. Veel van mijn vrienden hebben een relatie, een vaste baan of niet de behoefte en mogelijkheid om een prachtige en avontuurlijke reis te maken. Om alleen op pad te gaan is voor mij een hele stap. Bij moeilijke momenten is het fijn als je steun aan elkaar hebt. Maar ook bij het uitstippelen, de mooie momenten etc. lijkt het me fijn om een reismaatje te hebben. Natuurlijk moet er een soort ‘klik’ zijn en moeten we elkaar kunnen vertrouwen. We hebben nu ook alle tijd om een mooi plan te maken en te kijken of we het samen zien zitten om dit avontuur tegemoet te gaan!
Laat maar weten als jij dezelfde plannen hebt!
Groetjes,
Joost