Wij zijn een Nederlands stel van rond de 50 en we willen over 5 a 10 jaar naar Spanje emigreren. We weten nog niet precies waar, maar we vinden de omgeving van Valencia heel mooi. We willen in de buurt van een grote stad zitten, om daar makkelijk heen te kunnen, maar in een kleiner dorp/urbanisatie wonen.
Nu hebben we afgelopen herfstvakantie in La Eliana gekeken (15 km ten Noordwesten van Valencia) en daar waren mooie urbanisaties met prachtwoningen en bovendien betaalbaar. We zijn naar een makelaar geweest en we hebben een huis gezien. Het probleem is nu dat je in Spanje voor minimaal een jaar een huis moet huren, maar wij willen slechts 3 maanden, omdat we niet langer van ons werk wegkunnen.
We willen eerst op een paar plekken een tijdje een huis gaan huren, om daarna goed te kunnen beslissen waar we een huis gaan kopen.
Klopt het dat je wettelijk gezien in Spanje alleen huizen kunt huren voor minimaal een jaar? Als dat zo is, hoe zouden we dat kunnen omzeilen om toch 3 maanden iets te kunnen huren?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij zijn zelf bij diverse makelaars en tussenpersonen binnen gestapt. Huren voor 2 of 3 maanden is geen enkel probleem. Er staan zoveel huizen leeg dat iedereen allang blij is met een beetje verhuur.
Vandaag las ik jullie bericht op deze site, ben benieuwd of jullie al geslaagd zijn!?
Zoniet, heb ik wellicht een aantrekkelijke mogelijkheid ! Het betreft een appartement voor 3 maanden of langer in Malaga.
Graag verneem ik van jullie!