Ik ben van plan om komende zomer (2008) samen met een studiegenoot 2 maanden te wonen en werken in Valencia. Heeft iemand informatie over waar we een appartement kunnen huren of eventueel een makelaar waarmee we in contact kunnen komen?
Hoi,
*ik heb hier een site waar appartementen worden verhuurd en verkocht, *
*moet je maar even kijken of je er wat mee kan… *Ik hou de site ook al enige tijd in de gaten omdat ik ook plannen heb om voor langere tijd naar Spanje te gaan, maar ik heb verder geen ervaring met deze site.
Huren lukt je bijna niet om dat te regelen via internet.
Woonruimte vinden wat vrij is wel maar daarna zul je over het algemeen toch echt bij de eigenaar een inkomensverklaring moeten overleggen, bijvoorbeeld, contract of loonstrook.
Makelaars zijn over het algemeen erg duur, 1 maand borg, 1 maand comissie en de maand gewone huur.
met een huurprijs van 600 euro ben je dan aan het begin al 1800 euro kwijt.
Zoals altijd is het geheime wapen, naar Spanje komen en je zaken hier regelen en de droom opgeven dat je alles via internet kunt regelen.
Denk maar eens hoe groot de kansen voor een spanjaard zijn als die naar Nederland wil en dat via internet wilt regelen, zo groot zijn de kansen dus ook van een Nederlander die dat zo wil doen.
Groetjes vanuit een winderig maar zonnig Malaga van iemand die wel zijn zaakjes in Spanje zelf regelde:-)
600 euro vind ik trouwens wel veel voor een kamer/appartement. Ik was in Valencia 220 euro per maand kwijt, (en in het oude centrum). Echter geldt dit wel voor min 12 maanden. De meesten in valencia willen enkel verhuren aan studenten voor langere tijd.
600 euro nam ik als voorbeeld, voor een kamer inderdaad wat aan de dure kant, voor een apartament, tenminste hier in Malaga in een normale buurt een aardig normale prijs.
Voor 220 euro zul je hier inderdaad ook wel een kamer kunnen vinden als je geen bezwaar hebt om alles te moeten delen.
Maar mijn voorbeeld had meer betrekking op zelfstandige woonruimte.
N.B: de vraag ging trouwens ook over een appartament huren en over een makelaar vinden. en dan mag je 600 euro wel veel vinden maar wat jij in valencia betaalde dat was toch echt geen appartament voor die 220 euro.
Je hebt inderdaad wel gelijk dat iets vinden voor 2 maanden niet erg makkelijk zal zijn, is inderdaad veel voor tenminste 12 maanden en las je toch voor 2 maanden wilt huren in de zomer maanden dan kom je op de toeristen prijzen en dat word onbetaalbaar voor 2 maanden, de prijzen zijn dan per week of 2 weken als je geen langdurig contract wilt tekenen.