Een Guesthouse starten in Phuket Patong

:zon02:Ik en een maat van mij zijn van een plan een Guesthouse te starten in patong. We hebben al het 1 en ander al uitgezocht. Zo weten we dat als we met zijn tween zijn pp 2 miljoen bath op papier moeten hebben en dat we een thaise mede eigenaar moeten hebben die op papier 51% eigenaar is. Ook weten we dat je hier niks kan kopen en zo wel dat heel moeiilijk is. Daarom willen wij een pand huren met een contract van 1 of meerdere jaren. Nou zouden wij graag tips en valkuilen willen hebben van mensen die hier in ervaring hebben. Wel te weten ons project is net begonnen en we hebben nog een lange weg te gaan maar in iedergeval helemaal in love met Phuket/Patong alvast bedankt…:zon02:

2 mio pp is een vereiste voor de workpermit, per 2 mio 1 permit (naast nog wat andere voorwaarden), voor het bedrijf zelf is 2 mio voldoende. je kunt gene grond kopen, maar een bedrijf kan wel grond kopen, dus via het bedrijf kun je dat wel veiligstellen. Je kunt je eigendom van het bedrijf veilig stellen in de oprichtingsakte.
Doe niet een te kort contract, als je bedrijf een succes wordt kijk je na die contractperiode tegen een forse huurverhoging aan.

Hey guys,

Ik heb een vraagje m.b.t. die 2 mil. baht.
is dat iets eenmaligs wat je moet laten zien/moet aantonen dat je over 2 mil. baht bezit… en als je eenmaal een work permit krijgt…mag je dan aan die 2 mil baht komen…??
OF…moet je die 2 mil baht continue op je rekening hebben staan??

thanks…en veel succes met jullie plannen!
ciao

Die 2 miljoen Baht moeten in de onderneming worden geinvesteerd. Voor een Co. Ltd is minimaal een geinvesteerd vermogen van 2 miljoen Baht vereist. Deze staan dus niet op je rekening.

1 like

Is patong een goede lokatie voor een guesthouse?
Ik kijk ook rond om iets te beginnen in Thailand.

Patong beach niet?
Lijkt mij wel maar dan wel als prijsvechter :slight_smile:
De GH’s daar begonnen pas bij 800 bath/dag en kon maar slecht een goedkopere vinden.
En er kan nog wel 1 internet winkeltje extra bij…