Beste Mensen
Wij zijn Hans en Renate,
we zijn met de kerstdagen en met oud en nieuw 2009 in gambia geweest.
een reisleider heeft ons mee genomen na een familie ,een oma en 5 kleinkinderen in de hoofdstad van gambia.
Dat heeft hij gedaan,omdat wij er om gevraagd hebben.
Ze wonen in een compound en hebben geen electriciteit.
Nu helpen wij de familie ,zodat de kinderen naar school gaan,ze eten hebben,en dat ze elektriciteit in hun huis hebben.
Is dat niet geweldig.
Je krijgt er zoveel liefde van hun voor terug.
Ze hebben voor ons sinaasappels geplukt,voor dat wij terug gingen naar nederland.
Wie heeft er ook een ervaring met een familie of een kind steunen.?
En in April willen wij een week naar gambia gaan,en de familie voor 3 dagen uitnodigen in het hotel of lodge ,zodat hun ook vakantie hebben.
Wie weet er een goedkoop adres bij het strand?
ga is kijken in het loving blue hotel, dan weet je zeker dat je zwaar genept word,de manager daar is een grote crimineel, die laatzijn gasten alles 4 x dubbel betalen en doe je dat niet neemt hij je paspoort in, belt de politie, die je in elkaar slaan , bedreigen met geweren, en die je niet het land uit laten gaan
mijn man zit daar nu momenteel, en ik heb al verschillende keren geld overgeboekt via western union, en die k…manager haalt het geld en stopt dat in zijn eigen zak
doordat de creditcard van mijn man niet werkt in ghana moet ik soms geld overboeken op deze manier,
gisteren is mijn man zwaar mishandelt door de politie, en zijn pas is afgenomen, terwijl hij voor vanavond een vlucht had geboekt naar huis, na vanaf 23 december daar te zijn geweest
ik weet wel dat dit land een en al ellende is voor toeriste, vooral als je amerikaan bent
Regelmatig hoor en spreek ik mensen die echt opgelicht zijn met dit soort zaken.
Velen nodigen je uit om er beter van te worden en hebben al verschillende sponsors.
Ik zeg niet dat je opgelicht wordt, maar de kans is in zo’n situatie in Gambia vrij groot.
Ik zelf neem altijd kleine kadootjes mee als ik in Gambia ben. Ik heb daar met verschillende mensen erg goed kontakt.
Ik help de inwoners van Gambia op een andere manier en geef dan ook gelijk aan dat ik niemand sponsor.
Natuurlijk, als ik ergens uitgenodigd wordt neem ik een zak rijst, thee en suiker mee.
Zij die meer willen zijn dan vaak gauw klaar. Dan houd je de mensen over die niet willen profiteren maar echt contact met je willen houden en er is dan ook waardering over en weer.
Dan… is Gambia een geweldig land, met geweldige mensen, waar je graag terugkomt.
Jack
het zal best dat er ook goede mensen zijn daar, maar toevallig treft mijn man ze dan niet
hij kan best wel wat steun gebruiken nu , in die moeilijke tijd daar
zelfs de politie is dus niet te vertrouwen, en dan zeggenze nog, de politie is je beste vriend
ik ben niet alleen bang, ik weet 10000%zeker dat we nooit meer een voet op ghanas grond zetten, never nooit meer. als mijn man terug komt
Ladyshiva14
Ik ken het door jou genoemde hotel niet in GAMBIA, daarbij heb je het over GHANAS grond.
Zit je soms op het verkeerde forum??
Verder kan ik je zeggen dat ik in Gambia iig wèl goeie mensen tref.
Jack
Lieverd je zit dan helemaal op het verkeerde forum.
Hier wordt gesproken over Gambia en niet over GHANA!
Ik ben in mei 2009 in Gambia geweest.
Samen met mijn partner en een vriend van ons die in Nederland woont maar afkomstig is uit Gambia.
Ik heb echt een geweldige tijd gehad en meerdere goede doelen bezocht.
Ik raad het iedereen aan om voor vertrek wat contacten te leggen met hulporganisaties die daar aan het werk zijn.
Er zijn namelijk helaas ook mensen die daar misbruik maken van de goedheid en gulheid van Nederlanders (ik heb al de meest bizarre verhalen gehoord en gezien) en mensen die daar al langere tijd zijn weten vaak beter wie wel hulp nodig zijn en welke paden bewandeld moeten worden om die mensen deze hulp te geven.
Ook kan je hun vragen of er bijvoorbeeld healthcare centers zijn die behoefte hebben aan bepaalde dingen.
Soms kan namelijk gazen, thermometers of navelklemmen al een groot verschil maken voor de geboorte van kinderen en dan zijn dingen die je vanaf hier erg makkelijk mee kan nemen.
Het mooiste is het land als je van de verharde wegen af gaat en de inlandse wegen in gaat.
Toen wij er in mei waren was het lans de kust plaatsen zo’n 35 graden en heerlijk met een koel briesje.
Maar zo’n 3 uur rijden land in waards wordt het per uur zo’n 3 tot 5 graden warmer en vonden wij het moeilijk uit te houden.
Ik vind het zo jammer om binnen de touristische gebieden te blijven en bij de supermarkten je boodschappen te doen want op deze manier zie je niet het echte gambia.
De weg naar Mc Carthy Island boven langs is erg goed te doen.
Maar pas wel op voor de verkeersdrempels (sleeping polices)
En langs die weg passeer je de meest prachtige behouden en vaal hulp behoevende dorpjes.
Koop bijvoorbeeld een grote zak rijst en verdeel die in wat kleinere hoeveelheden of maggie blokjes als je een keer wat wilt weg geven.
En ook pennen, schriften en klein speelgoed zoals een springtouw of een schuimvoetbal maak je kinderen super blij mee.
Slaap wel onder een geimpregneerde klamboe en gebruik je medicijnen goed, de mensen daar hebben vaak niet de mogelijkheid om malaria te voorkomen maar wij wel en je bent erg dom bezig als je deze voorzorgsmaatregelen niet neemt.