Mijn vriendin en ik willen graag in de maand Augustus van Zuid naar Noord-Italie reizen. We willen zo budget mogelijk reizen maar toch wel het liefsts een auto huren zodat we kunnen stoppen waar we willen (niet echt budget, maar we weten niet of we de hele tijd in de trein willen zitten en steeds met tassen willen sjouwen)
Graag ontvangen wij Tips & Tricks om het zo goedkoop mogelijk te houden…
We zijn van plan om vanuit Amsterdam/Rotterdam naar Palermo te vliegen en vanuit daar een auto huren, en de auto in Milaan weer in te leveren. We denken dat we 14 a 15 dagen nodig hebben om in Milaan aan te komen. In Milaan willen we een paar dagen blijven en dan met de trein nog naar een Badplaats trekken om nog een paar dagen te relaxen. En dan via Bologna terug vliegen. (Als we ervanuit gaan dat we paar dagen strand pakken in Rimini. Als iemand een betere badplaats kent??)
We willen in iedere stad wel minimaal 1 nachtje slapen en in sommige steden meerdere nachten.
De volgende steden willen we bezoeken:
Palermo 1 nachtje slapen
Catania 1 nachtje slapen
Napels 3 nachtje slapen
Rome 2 nachtje slapen
Florence 4 nachtje slapen
Bologna 1 nachtje slapen
Venetie 2 nachtje slapen
Milaan 3 nachtje slapen
Rimini 5 nachtjes slapen (zon strand drank en in de buurt van San Marino)
Rimini is een goede keuze,voor zon,zee,drank,alhoewel het druk is in Rimini is het in augustus goed te doen op de stranden,je ligt niet opeen gepakt.Verleden jaar ben ik in augustus in Rimini geweest en ik had echt een budget hotelletje,recht in de drukke straat the place to be,was toen 25 euro per persoon,met ontbijt,kleine kamers,maar je had alles wat je nodig had.Ik had ook vermindering op het strand als ik het kaartje van het hotel liet zien.Je moet wel betalen voor het strand omdat ielk hotel zijn badplaats heeft.Er is wel een vrij strand ook in Rimini,De pizzas kosten ongeveer hetzelfde al bij ons,je moet wel zien dat je een italiaan neemt,want er zijn al veel andere buitenlandse pizzatenten die zijn niet zo lekker en het zelfde van prijs.Het is daar een gezellige drukte savonds.Het is eigenlijk eender waar je logeert in Rimini want de winkelstraat bestaat uit verschillende kilometers.In Rimini Centro is het oude stadsgedeelte,(Centro storico)waar zich het historisch centrum bevind.Er rijd een bus waarmee je naar Riccione,en alle andere stadjes in de omgeving kunt rijden.
Leuk, mijn vrouw en ik hebben net besloten hetzelfde te doen Z-N Italïe, maar dan in juli. Bij het beginnen googlen ben ik op deze site gebotst en volg vanaf nu de antwoorden. Als we vorderen met onze plannen laat ik het jullie weten.
Groeten,
Jan&Ann
De eerste keer dat ik naar Italië ging was ik alleen. Ik ben toen gaan couchsurfen…erg leuk moet ik zeggen!
In Latina (goed bereikbaar per trein vanuit Rome) bij iemand gelogeerd en in Narni bij een stel. Het is alweer een paar jaar geleden, maar ik heb nog steeds contact met ze en zodra ik in de buurt ben zoek ik ze even op.
Low budget en gezellig, echt een aanrader!