Een baan in het onderwijs gezocht!

Ik ben een student aan de Pabo en studeer waarschijnlijk volgend jaar januari 2010 af. Ik wil dan graag werkervaring gaan opdoen in het buitenland.
Suriname lijkt me een geschikt land omdat ik daar mijn eigen taal kan spreken. Ik zou graag op een particuliere school willen werken voor 1 tot 2 jaar.
Heeft iemand misschien een idee waar ik zou kunnen solliciteren en of heeft iemand bepaalde conexties met het onderwijs in Suriname?..

Vriendelijke groetjes Gwenda van Kollenburg

Hallo Gwenda,

Wat leuk dat je naar Suriname wilt komen!

Ik kan je wat namen geven van scholen in Su, dan kun je zelf op zoek naar contactgegevens(internet?). Ik hoop dat je op die manier een baan zult vinden!

De Cederboomschool geeft les volgens het Nederlandse systeem (NOB), net als De Nederlandse basisschool Prinses Amalia. De Kangaroeschool zit qua onderwijs zit een beetje in de buurt. Andere particuliere scholen: De Vrije School(de naam heeft niets te maken met die onderwijsmethode), De Nassy Brouwerschool, De Nieuwe school en de Glenn Weiszschool.

Je bent nu natuurlijk nog niet met huisvesting bezig… maar je zou een kamer of studio kunnen huren bij Huize Unu Pikin. Niet duur, prima facaliteiten en je draagt meteen bij aan de onderwijs-projecten van Stichting Unu Pikin (www.stichtingunupikin.nl).

Hé, vele succes met je plannen.

Groet,
Susanne

Hey Gwenda,

ik ben voor 2,5 maand in Suriname geweest afgelopen jaar en ik heb stagegelopen op basisschool de Cederboom.
ik zou je wel gegevens kunnen geven, een erg leuke school!
Verder heb ik ook nog wel van een andere school gegevens maar die is niet particulier. Echt Surinaams.

Als je meer wilt weten dan mag je me wel een berichtje sturen!

Groetjes, Noortje

Hoi Noortje,
Ik lees dat je in Suriname hebt gewoond.
Ik ben momenteel bezig om daar te gaan wonen/ werken.