Een baan in het onderwijs gezocht!

Ik ben een student aan de Pabo en studeer waarschijnlijk volgend jaar januari 2010 af. Ik wil dan graag werkervaring gaan opdoen in het buitenland.
Suriname lijkt me een geschikt land omdat ik daar mijn eigen taal kan spreken. Ik zou graag op een particuliere school willen werken voor 1 tot 2 jaar.
Heeft iemand misschien een idee waar ik zou kunnen solliciteren en of heeft iemand bepaalde conexties met het onderwijs in Suriname?..

Vriendelijke groetjes Gwenda van Kollenburg

Hallo Gwenda,

Wat leuk dat je naar Suriname wilt komen!

Ik kan je wat namen geven van scholen in Su, dan kun je zelf op zoek naar contactgegevens(internet?). Ik hoop dat je op die manier een baan zult vinden!

De Cederboomschool geeft les volgens het Nederlandse systeem (NOB), net als De Nederlandse basisschool Prinses Amalia. De Kangaroeschool zit qua onderwijs zit een beetje in de buurt. Andere particuliere scholen: De Vrije School(de naam heeft niets te maken met die onderwijsmethode), De Nassy Brouwerschool, De Nieuwe school en de Glenn Weiszschool.

Je bent nu natuurlijk nog niet met huisvesting bezig… maar je zou een kamer of studio kunnen huren bij Huize Unu Pikin. Niet duur, prima facaliteiten en je draagt meteen bij aan de onderwijs-projecten van Stichting Unu Pikin (www.stichtingunupikin.nl).

Hé, vele succes met je plannen.

Groet,
Susanne

Hey Gwenda,

ik ben voor 2,5 maand in Suriname geweest afgelopen jaar en ik heb stagegelopen op basisschool de Cederboom.
ik zou je wel gegevens kunnen geven, een erg leuke school!
Verder heb ik ook nog wel van een andere school gegevens maar die is niet particulier. Echt Surinaams.

Als je meer wilt weten dan mag je me wel een berichtje sturen!

Groetjes, Noortje

Hoi Noortje,
Ik lees dat je in Suriname hebt gewoond.
Ik ben momenteel bezig om daar te gaan wonen/ werken.
Maar het viel me op dat de lonen daar zo laag zijn! Voor een functie van full-time groepsleerkracht krijg je 400 euro per maand. Is dit normaal? En kom je de rest van de maand nog wel rond als je nagaat dat een huurwoning al gauw 200 euro is. Dan ben je al door de helft van je loon heen… Kun je me daar meer over vertellen? En ook misschien voorbeelden noemen wat je daar bijv. voor je boodschappen betaald…
Alvast bedankt!

Hey !

Maar goed dat je een mail krijgt dat er een bericht is geplaatst, ik had anders nooit meer op dit forum gekeken!
Ik ga dit jaar afstuderen en zit erover te denken om daarna een jaar daar te gaan werken…
Lonen zijn inderdaad érg laag! ik hoorde dat € 400 zelfs aan de royale kant is. (wat daar van waar is weet ik niet)
De meeste mensen hebben daar meestal ook meerdere baantjes ernaast zegmaar.
Het eten is wel érg goedkoop daar! In de supermarkten hebben ze eigenlijk alles alleen de importartikelen zoals dove etc zijn natuurlijk wel lekker prijzig.

Ik heb natuurlijk alleen stagegelopen daar dus geen geld ontvangen. Ik kan er eigenlijk ook niets van zeggen want wij hebben er flink van genoten en vaak gaan uit eten etc.
Van de 400 euro zul je wel rondkomen lijkt me alleen zit flink sparen er dus niet in. Als je wilt gaan wonen daar moet je ook even informeren hoe het zit met pensioen want dat bouw je daar geloof ik niet op!

doegg !