Een auto huren bij Hertz

Beste mensen,

Voor onze reis van Cairns naar Sydney hebben wij een maand (van 30 november tot 30 december) een auto nodig. Op de site van Hertz betaal je voor een Toyota Corolla bijvoorbeeld maar 1132 AUD, wat volgens mij een stuk goedkoper is dan bij veel andere aanbieders. Kan iemand mij vertellen of hier nog andere kosten bijkomen? Wij hoeven geen extra’s en willen alleen een standaard verzekering. Tevens vraag ik me af wat het eigen risico hierbij is. Dit kan ik op de site niet vinden. Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik dit graag.

groetjes,

Ruud

Niemand?

Ik plaatst deze topic even in Reiscafé, voor eventueel reacties.

Hallo Ruudd,
Wat oude topics nagelopen en deze ontdekt.
Ik heb bij Hertz een dummy reservering aangemaakt en bij stap 4 komt dit te voorschijn:
https://www.hertz.com.au/rentacar/reservation/gaq/index.jsp?targetPage=bookableQuoteView.jsp

Rechtsonderaan zie je staan: view optional items en bij het openen zie je de extra kosten (die je niet wilt maken)
Tevens zie je onderaan (bij submit) Rental Qualifications & Requirments staan. Dit aanklikken en dan kanje kiezen uit aan aantal onderdelen waaronder: Coverage/Liability/Protection.
Hier vind je denk ik wat je wil weten.
Ik hoop dat het op tijd komt.

Gr Chris

ps: in het verleden een ticket wegens speeding gekregen in Qld en hiervan is door Hertz mijn adres doorgegeven aan de politie en deze administatieve handeling in een betaling omgezet ten faveure van mijn creditkaart.

We hebben twee jaar geleden een ford territory gehuurd bij hertz gehuurd. We kregen een Toyota Kluger (een ruimere auto) mee en de volledige afkoop van eigen risico e.d. hoefden we maar voor maximaal 10 dagen te betalen. De reservering hadden we via de site van hertz gedaan en de afkoop pas in Cairns geregeld. En ik moet zeggen dat we ook zeer vriendelijk zijn geholpen door de baliemedewerker.

Wat betreft het doorsturen/doorverrekenen van een (speed)ticket via je creditcard doet vrijwel ieder autoverhuur. Ook als je bijvoorbeeld de tolweg M1 in Brisbane neemt, krijg je later ook pas de afrekening en natuurlijk gooien ze er extra administratiekosten boven op.

Waar we zelf geen rekening mee hadden gehouden was dat we de auo van binnen niet schoon hadden gemaakt. En met 3 kids op de achterbank zag het er ‘geweldig’ uit. Dus dat kostte ons nog AUD 40.

Dus wij hebben prima ervaring met hertz. Oh ja, als je lid bent van de ANWB kun je ook nog korting op de huur krijgen, volgens mij 15%

:wereld:

Ook redelijke ervaringen met Hertz. In de kleine lettertjes stonden voor ons geen verborgen kosten. Enige nadeel wat wij hebben gehad is dat we heeeel lang (ruim drie uur) moesten wachten op onze auto. Maar dat was één keer, dus ach.
Verder erg goede ervaringen met Budget.