Huurauto?

Hallo,

Wie weet waar ik een gebruikte auto kan huren voor zo’n 6 weken. Ophalen in Cairns, terugbrengen in Sydney.
Ik zoek verhuurmaatschappijen waar je bijvoorbeeld een ouder model Ford Falcon of iets dergelijks kan huren.
Bij Hertz is een dergelijke auto toch best duur…

Alle tips zijn welkom!

Bedankt!

Je zou deze sites eens kunnen proberen Spekkoper:
www.vroomvroomvroom.com.au/locations/cairns
www.cairnsoldercarhire.com/
Succes.
Yeehaw

He Yeehaw,

Thnx voor je reactie.
Bij vroomvroomvroom vergelijken ze alleen de grote bekende verhuurders zoals Hertz, Avis etc…
Bij Cairns older car hire kan je geloof ik niet in Sydney inleveren. Daarbij zijn ze erg duur voor oude auto’s, duurder dan een nieuwe auto bij Hertz. Dus helaas ook geen optie.

Als je er nog meer kent, let me know.

Thnx!

Je kunt ook hier eens kijken:http://www.travellers-autobarn.com.au/

Of google eens: rent a wreck australia.

Vraag mij wel af of dit zoveel goedkoper is dan Hertz, Avis of al die andere huurfirma’s. Ook zijn er vaak kleinere verhuurders in Oz die soms interessante prijzen hebben. Zoeken bv via gumtree. Gumtree is het soort lokale huis aan huis krantje dat je waarschijnlijk ook wekelijks in de bus krijgt.

Wat voor auto wil je eigenlijk huren? Bij huren van meer dan 21 dagen (Metropolitan area’s, niet luchthaven locatie) betaal je bij Hertz tussen € 34,-- (v.a Corolla Hatch 1.8) en € 42,-- (Ford Territory) per dag. Prijzen 2009. Daarin zijn alle kosten begrepen.
Yeehaw

In het verleden heb ik voor 5 weken een Toyota Aurion gehuurd bij Hertz. Dit was prima, maar wel een erg grote bak. Een Toyota Camry is ook groot genoeg. Wel in die categorie. Een Ford Territory kom ik op de site van Hertz niet tegen, maar zou wel tof zijn. Dan zit je wat hoger. Kosten destijds voor die Aurion waren iets van 1250 euro incl verzekeringen enzo.
Wat betreft een oudere auto zat ik te denken aan een Ford Falcon (al dan niet stationwagon). Maar als dat (bijna) net zo duur als een nieuwe auto bij Hertz, dan ga ik voor Hertz, daar ben ik ook Gold Member.

De periode zal ongeveer 6 weken zijn deze keer. (+/- 42 dagen)
Ik weet dat je bij Hertz de verzekering/afkoop eigen risico etc voor 10 dagen betaalt als je langer huurt en niet de gehele periode. Dat scheelt aanzienlijk in vergelijking met andere verhuurders.

Een Toyota Camry is net zo groot als een Toyota Aurion alleen met een 4 cyl motor en eenvoudiger aangekleed. Een Aurion rijdt een klasse beter dan een Camry. Een Territory is gewoon te huur bij Hertz. Wij hadden er enkele jaren een gehuurd maar dit jaar waren de Territories op en gaven ze ons een Toyota Kluger. Wij vonden de Territory een stuk beter dan die Kluger. Het zijn allebei grote SUV’s. Wij betaalden € 45,-- per dag via Travel Trend (airport p/u)zonder extra kosten bij aflevering.