Een aanrader: The Help van Katheryn Stockett

Het is een lange tijd geleden dat ik echt genoten heb van een boek. Nu heb ik het boek gelezen en naar het boek geluisterd. Ik luister graag naar boeken op weg naar en van werk.
Ik heb echt genoten van The Help audio boek, het was alsof ik naar een toneel stuk luisterde, het boek is verteld door drie verschillende vrouwelijke stemmen. Ik weet niet zeker of er een Nederlands audio boek is te verkrijgen, maar ik raad aan als je goed Engels kan verstaan om het audio boek in het Engels te verkrijgen.
Het verhaal speelt zich af in het begin van de jaren 60, het verhaal is fictie, alhoewel Katheryn Stockett de vele lagen van racisme verkent in het zuiden, zoals Jackson, Mississippi.

Het verhaal draait grotendeels om Aibileen, Minnie, Skeeter, and Hilly.

"Aibileen werkt al voor blanke gezinnen haar hele leven en heeft 17 blanke kinderen opgevoed. Minny is ook “de hulp” voor blanke mensen sinds haar hele leven, maar haar onverbeterlijk brutale mond heeft haar verschillende posities gekost. De 24-jarige Eugenia “Skeeter” is een blank meisje net afgestudeerd en droomt ervan om een schrijver te worden, en ze zoekt naar een passie om over te schrijven.

In tegenstelling tot haar witte, middenklasse ouders, Skeeter is niet racistisch, hoewel ze naïef en nogal neerbuigend is naar de zwarte “help.” Wanneer haar vriendin Hilly een rally begint dat het niet is toe gestaan voor de zwarte help om gebruik te maken van de toiletten van hun werkgevers, besluit Skeeter om een boek te schrijven waarin zwarte helpers van Jackson, anoniem, praten over hun ervaringen en wat er zoal gebeurt in het leven van hun blanke vrouwelijke werkgevers. Het is een enorm risicovol project, maar Skeeter geeft een stem aan deze twaalf zwarte vrouwen."

Ik heb de film ook gezien, goede performance van alle acteurs, speciaal van Bryce Dallas Howard. Persoonlijk vond ik het boek beter, maar de film is kompleet en in volgorde gefilmd. Een waren paar logisch en goede veranderingen.

:vak02:Peggy

Mijn vriendin is 'm nu aan het lezen, nadat mijn schoonmoeder 'm al voor de tweede keer heeft verslonden. Na alle goede kritieken kan ik niet wachten om er ook aan te beginnen. :slight_smile: