DWNP entry fees in 2012...

Our contact: Julius Maswikila Tells me that it’s not expected that the Entry fees for Botswana’s NP’s will go up this Year. Still 120 Pula p.p.p.d & 50 Pula for your 4x4…

Cheers,
Hans

1 like

Dat is alweer een meevaller dan :slight_smile:

Toch had ik het in december al vast vastgelegt :slight_smile: Valt me overigens op dat er toch best veel nederlanders/belgen die kant op gaan op eigen houtje.

Inderdaad! Wij merken (nog?) niets van een financiële crisis met nu al 90+ aanvragen voor 4x4 Self Drive Safaris in 2012 uit Nederland en België!

Groet,
Hans

Zit je eigenlijk zelf in Botswana? Zie af en toe je filmpjes voorbij komen en vraag me altijd af of die van jezelf zijn of van mensen die via jou op pad zijn gegaan. (oa op www.4x4community.co.za en www.selfdrive4x4.com)

Hallo, ik ben op zoek naar hóe je in de parken kan reserveren en zag allerlei berichten over de prijsstijgingen en het privatiseren.
Hoe kom je eigenlijk überhaupt op die reserverings sites? Vorige keer in Kruger ging het vrij makkelijk om de campings daar te boeken maar nu kan het volgens mij alleen via bookingskantoren. Wij hebben zelf een 4x4 geboekt en willen graag lekker zelf kiezen waar we gaan staan. Ik kan geen onafhankelijke site vinden en die van de regering van Botswana zelf is uit de lucht. Het is onze eerste keer naar Botswana en ik wil het graag zo goed mogelijk voorbereiden…is bovendien al de voorpret nietwaar?

Bedankt alvast voor de genomen moeite om te reageren,
groeten,
Natalie

Ik heb het via McKenzie 4x4 gedaan. Heb ze de dagen en data door gegeven dat ik in de wildparken wou zijn en kreeg van hun vervolgens een mailtje terug met de beschikbare campsite’s. Ze rekenen zelf geloof ik iets van 1000 pula voor bemiddeling en eventueel DHL fee om de papieren naar je op te sturen (ik haal ze gewoon bij hen af).

Dit zijn de prijzen die ik uit m’n hoofd nog weet.

North gate & Savuti = US$50.00pppn
Xakanaxa, Ihaha & south gate = BWP260.00pppn
Park fees = BWP120.00pp/ day
Vehicle fee = BWP50.00pppn

Hier onder hun website, je kan vragen naar Khutsi.

http://botswanaselfdrive4x4.com/index.htm

1 like

Wij vragen voor deze service € 60 (éénmalige kosten)…

Boekingservice Come-Along Safari

Groetjes,
Hans

1 like

En de campsite/park fee kloppen die een beetje met wat ik zei?

Dus je weet niet wat je betaald hebt bij Mc Kenzie?

Jawel, maar mijn ouders hebben betaald en ik heb de mail waar het in stond niet bewaard. Deed die bedragen uit m’n hoofd. Als jij dus zegt dat ze niet kloppen haal ik ze weg zodat we geen foute info op het forum hebben. Vandaar. Maar als je je prijzen niet wilt geven snap ik dat wel hoor.

Je prijzen kloppen! Volgende keer wel mij eerst een kans geven… :wink:

1 like

Wel mooi dat de entry fees tegenwoordig aan de gate betaald kunnen worden ipv bij DWNP in Gabarone of Kasane.
Moet er trouwens cash (Pula) betaald worden of kan het ook met credit card??

Ik begreep dat Pula handiger is (en direct ook voordeliger). Wat ik ook begreep is dat je voor Moremi en Chobe in Maun moet zijn voor de entry fees.

Nee, kan nu ook aan de gate’s. Weet alleen niet hoe (cash/CC).

Volgens mij is dat idd weer terug gedraait. Kan nu weer bij de Gate maar zal dan ook wel weer om cash gaan. Kan me niet voorstellen dat ze ook meteen overal CC apparaten hebben staan. Handmatig zullen ze ook wel niet willen/kunnen. Word dus Pula of Dollar als je safe wil zitten.

Hey,

hoe werkt het als je Chobe NP binnenkomt vanuit Namibië via de Ngoma Bridge? Betaal je dan eveneens meteen park fees?
Thx voor je feedback.

nee.

Je rijdt van Ngoma Bridge naar Kasane over een transit road (asfalt) door Chobe NP heen. Bij het begin en eind zijn check points waar je wat gegevens moet invullen maar er wordt niets berekend voor het gebruiken van deze weg.

Gr. Hans

OK dank je!
Stel dat je vanuit Ngoma Bridge meteen het park wil bezoeken, moet je dan eerst naar Kasane, of kan je meteen de nodige fees betalen aan de grenspost? Of ben je verplicht op voorhand reservaties te maken?

Groetjes