Kan iemand mij vertellen waarom je zonder problemen een laptop mee kan nemen naar Cuba (Holguin) en een draagbare dvd-speler wel problemen geeft?
In welk opzicht geeft dat problemen?
Liefs,
Carolina
Problemen bij de douane. Ik heb begrepen dat je niet makkelijk langs de douane komt als je een dvd-speler bij je hebt (tenzij je daarvoor betaald?).
even tussendoor…een vreemde plek voor deze vraag?
Ik geloof niet dat een DVD-speler problemen geeft als je wel een laptop mee kan nemen.
Heb al verschillende keren een laptop meegenomen (via Holguin en Havana) en hoogstens dat de ambtenaren een beetje vreemd kijken bij het apparaat als ze die tegenkomen in je handbagage heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, heb zelfs een keer 2 laptops meegenomen in mijn handbagage (om er 1 achter te laten) en zelfs toen hebben ze niets gezegd ![]()
Ten eerste: ik denk dat Holguin misschien wel iets wantrouwiger kijkt naar laptops en dvd-spelers (misschien omdat de meeste mensen via Havana vliegen en daar de douane-beambten net iets meer gewend zijn).
Ten tweede: heel officieel mag je een laptop invoeren, maar ze kunnen eisen dat je een formulier invult waarin je verklaart het apparaat ook mee uit Cuba te nemen (omdat ze bang zijn dat je die achterlaat bij Cubanen thuis). Dat je ervoor moet betalen heb ik nog niet van gehoord en volgens mij is dat niet waar. Als je moet betalen is dat om een klein beetje de kas te spekken van de dienstdoende douane-ambtenaar.
Anders zeg je toch gewoon dat jouw DVD-speler een nieuw soort laptop is, controleren kunnen ze dat daar niet :whistle:
Simpelweg omdat een DVD speler verboden is in te voeren … net zoals een Playstation, dan slaan ook alle zwaai lichten op rood.
Es Cuba
Als ik alles in een koffer moet stoppen wat verboden is in Cuba, maar wat ik wel naar binnen heb genomen, heb ik een mini-container nodig.
Nooit problemen gehad, hoogstens dat je ze een uitleg moet geven wat het is en wat je ermee gaat doen.
Zwaailichten zijn bij mij altijd groen
en een DVD speler is volgens mij nog steeds een nieuw soort laptop…
Je hebt geluk Igor
Probeer volgende keer voor de grap eens een Playstation2
![]()
ik neem wel altijd mijn laptop mee naar Holguin Cuba , maar moet wel altijd een formulier invullen, wat bij verlaten van Cuba weer moet worden ingelevert.
Zo heb je geen probleem. Ga zelf weer naar Cuba op 15 Nov. tot !4 Dec 2006. Dandy.![]()
Forms invullen voor die DVD spelers enzo, is allemaal onzin, in Jose Marti Airport Habana, kijken ze niet eens naar mn spullen, ik mag gewoon mn laptop meenemen en een portable DVD speler,
DVD spelers zijn heel erg populair daar, ze worden voor 300 400 dollar verhandeld in het zwarte ciricuit, dus als je er een koopt voor 40 euro hier in NL is het kassa,
de uitleg die je geeft : " Oye, yo soy turista senor, cuando estoy en el hotel me gusta veer mis peliculas, me gusta jugar un poco de Playstation, nada mas, que es el problema?
Normaal als je je dvd-speler of laptop in je handbagage doet, dus er niet extra opvallend mee rondloopt, zullen ze er over het algemeen niet naar vragen.
Wat wel scheelt is of je aankomt in Havana of in Holguin. In Havana doen ze over het algemeen niet moeilijk… niet met je bagage en ook niet met je casa particular. De problemen komen vaker voor in Holguin.