Duurzaam Vrijwilligerswerk gezocht N-O Brazilië | Half tot eind Juli

Beste enthousiastelingen!

Ga van de zomer voor 5 weekjes naar Brazilië
Vlieg op Fortaleza en ga dan een weekje chillen op 't strand bij Jericoacoara :slight_smile:

Daarna lijkt het me tof om zelf de handjes uit de mouwen te steken en mee te helpen aan één of ander duurzaam project ergens in de Amazone-regio… Noord - Oost - West Brazilië.

Onder duurzaam versta ik niet alleen ‘sociale duurzaamheid’ (dat is altijd lekker breed natuurlijk t/m Engelse les geven - mag ook)… maar vooral ook iets met: Duurzame bossen, energie; bio-ethanol / waterkracht of zonnepanelen op huisjes installeren… of iets dergelijks.

Zit nogal diep in 't wereldje van duurzaamheid (of zoals ik 't zelf graag noem: de Wereld Van Overvloed).

Korte cv.
oud-Hoofd Communicatie Commissie Duurzaamheid (UvA & HvA)
Strategie & Marketing Duurzameburen.nl
Strategie, bedrijfsvoering & Marketing bij de Zonnestroomverdeler
Veel (organisatorische) kennis, groot netwerk, enz.
Creatieveling, liefde voor taal, analytisch sterk, organisatiebeestje :slight_smile:

Wie geeft me een lead?

Muitíssimo obrigado!

Jim.
jnewiese[at]live.nl

Toevallig werd kort geleden deze oproep geplaatst:

Maar voordat ik je blij maak met een tamelijk dode mus, deze rene is al vele jaren bezig met projecten zoals duurzame bosbouw, visserij etc maar helaas lijkt de meerderheid daarvan mislukt. Ik heb er respect voor, zeker wel, maar Engelse les geven aan de plaatselijke bevolking lijkt me niet erg effectief.

Ik denk dat je een onjuist beeld hebt. Je bent de enige niet, dus het valt je niet kwalijk te nemen. Bij mijn weten komt ruim 80% van de electriciteit van waterkracht. Een gedeelte van de rietsuikeroogst wordt gebruikt voor de productie van alcohol waar de Flex-motors mee werken. Dat al jaren.
Zonne-energie zou wellicht ruimer kunnen worden toegepast, maar het gebeurt en gebeurde al en eveneens al jaren.

Verder is de Amazone een gebied dat onmetelijk groot is, en gedeeltelijk onbereikbaar wegens gebrek aan begaanbare wegen. Het is echter niet onbewoond, alleen is het maar de vraag of de plaatselijke bevolking opgenomen wil worden in de vaart de volkeren. Maar zelfs als dat al zo is, zit men dan om jouw kennis of ervaring te springen?

Ik zal niets afdoen aan het enthousiame waarmee je het aanbod doet. Daar heb ik alle respect voor. Wees alleen niet al te teleurgesteld als men het aanbod afslaat.

Thnx voor je reactie!

Heb René al even een mailtje gestuurd.

Gaat me vooral om de interacties aldaar, een fijne plek met aardige mensen, een beetje portugees leren en als 'r ook nog eens iets concreets van de grond kan komen: des te leuker.

We’ll see!

Nogmaals dank,

Jim.