Ik ga in Maart naarBali en zou heel graag een keer willen duiken, nu zag ik dat het USS liberty wrak bij Tulamben in ondiep water is en daarom makkelijk is om naar te duiken, is het echter mogelijk om hier te duiken zonder enige eerder ervaring buiten snorkelen? Iemand ervaringen met een goede en betaalbare duikschool die dit soort duiken doet?
Daar kan ik je mee helpen, aangezien ik hetzelfde heb gedaan.
Met het verschil dat ik het duiken één keer eerder kort had gedaan aan de Zuid-Franse kust, waar ik bij Antibes mijn “baptème (doop)” qua duiken heb gehad.
Die Franse ervaring heb ik doorgezet bij een duikschool Atlantis van een Franse eigenaar, Jerome, in Sanur.
Ik kreeg voor een zeer schappelijk bedrag een privé-instructeur mee van deze duikschool.
Eventueel laten ze je eerst nog een keertje oefenen in een zwembad, zodat je niet al te onvoorbereid de zee in gaat. Dat lijkt mij in ieder geval wel raadzaam.
Op de dag zelf wordt je 's ochtends heel vroeg opgehaald.
Bij aankomst worden de flessen door de vrouwen uit Amed naar de zee gedragen.
Niet denken: ik ben hoffelijk, ik doe het zelf wel, want dat wordt niet op prijs gesteld. Het is hun broodwinning, het gehele dorp leeft zo’n beetje van het duiken daar!
Voor het duiken kan je kiezen uit bijv. 's ochtends het wrak en 's middags de koraaltuinen bij Amed (ook erg mooi!).
Niet teveel lunchen tussen de middag; dat bevalt niet bij de duik erna.
Tijdens de duik blijft de instructeur de hele tijd aan je zijde en je gaat niet diep, zodat je altijd naar boven kan.
Zorg er wel voor dat je geen snor of baard laat staan. Misschien kan het wel, maar met een snor wordt het al best lastig heb ik ervaren.
Je kunt er meer over lezen in dit verhaal, waar ook een link naar de duikschool is opgenomen.
Het is even een gok of het water helder of iets meer zwevende deeltjes zal bevatten zoals op de foto; maar mooi is het in ieder geval!
Heel veel plezier gewenst,
Maarten
Hallo Niels,
Ik ga eind april, en wil ook duiken, en heb even veel ervaring als gij, laat mss eens iets horen van, hoe het geweest is, en mss een paar goeie ervaringen, van verblijf en activiteiten.
Mvg
Noel
Neem eens contact op met <welcome@jukungdivebali.com>
Een goede duikschool die je ophaalt bij je hotel. Prima instructeurs. Denk er wel aan dat je niet gelijk even kunt gaan duiken.
Daarvoor dien je eerst in het zwembad te oefenen etc. . Anders kun je altijd nog snorkelen bij het wrak.
Je geeft niet aan in welke plaats je bent op dat moment. Wij hebben dit vanuit Amed gedaan, daar zitten veel duikscholen die allemaal wel aanbieden wat jij wil. Als je daarheen gaat, vergelijk dan de prijzen en het aanbod.
Diveconcepts is een van de betere en goedkopere duikscholen op bali. Zie onderstaande link. Je hebt transport vanuit zuid bali en 2 duiken voor beginners. Kost 81 euro.