Duikbrevet

Wij gaan in april 4 weken naar Singapore/borneo/maleisie.
Nu lijkt het mij leuk om daar mijn duikbrevet te gaan halen.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het verstandig om dit daar te doen?

je moet niet denken dat het wel of niet verstandig is, als jij graag een duikbrevet wilt halen dan doe je dat en dan ga je ervoor.

In Maleisië kun je heel goed je brevet halen, op de eilanden Tioman en Perhentians zijn duikscholen aanwezig waar je lessen kunt volgen. Je zit wel denk ik wat vroeg in het seizoen, ik weet niet precies of er goed gedoken kan worden in april op deze eilanden.

Borneo staat vooral bekend om de duikplek Sipadan. Daar ga je vooral naar toe om te duken als je al een brevet hebt, anderen kunnen misschien aangeven of dit ook een goede plek is om je brevet te halen. Ik ben hier nog niet geweest.

In ieder geval de eerste 2 eilanden die genoemd zijn daar kun je heel goed een paar dagen verblijven om je brevet te halen.

Frank

1 like

Op Sipadan kun je inderdaad wel je brevet halen maar is wat minder aan te raden. Dit komt omdat er veel diepe duiksteks daar zijn. Tioman, Redang, Pherhentian zijn goeie plekken om je brevet te halen. April kan het weer nog wel wat wisselvallig zijn. Het seizoen is daar dan net weer wat begonnen.

1 like

Wij zijn afgelopen oktober op sipadan geweest om te duiken.
Echt ervaren zijn we niet met zo´n 25 duiken, maar we vonden het goed te doen. Duiken is daar altijd met een gids en dan mogen de ervaren duikers ook niet dieper dan 30 meter en veiligheid gaat voor alles. De divemasters en bootcrew zijn zeer relaxed en alles gaat zeer rustig en vriendelijk.
Voor ons was dit een van de mooiste/makkelijkste/meest relaxte duikervaringen.

Op zich zul je voor je eerste buitenwaterduiken denk ik niet gelijk naar Sipadan gaan maar duiken maken op het huisrif van het resort waar je verblijft, maar dit is ook al adembenemend :-).

Dus als je die kant toch gaat zou ik het gewoon wagen!

Groetjes,
Judith