Duikbrevet voorbereidingen, buspas Sydney- Cairns

Hallo!
Ik wil heel graag wat tips en informatie van ervaren reizigers…
Ik ga 27 april eerst 3 weken naar Thailand waar ik mijn duikbrevet wil halen op Koh Tao… Er zijn genoeg duikscholen te vinden, maar heeft iemand ook nog een aanrader? En ik lees veel over oor ontstekingen… kan ik me op het duiken voorbereiden?

Verder ga ik naar die 3 weken thailand door naar Australie, ik land op Sydney, en vanaf daar wil ik verder naar Cairns. Ik wil dat doen met een buspas, heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil zon buspas voor 2 maanden onbeperkt reizen en stoppen waar ik zelf wil…
Ik reis van mei tm eind juli in Australie, en het is daar dan winter. Ik ben heel benieuwd hoe het weer dan is in Fraser Island, Whitsundays etc. Cairns is dan al aangenaam, maar Sydney bijvoorbeeld is volgens mij wel zeer slecht.

Bedankt alvast!

Als je voor het eerst gaat duiken houd er dan rekening mee dat je trommelvliezen enigzins beproefd worden. Dit kan een vervelend gevoel geven. Ongeveer zoals water in je oor. Zorg dat je goed klaart als je omhoog of omlaag gaat. Hoeft niet perse een oorontsteking tot gevolg te hebben. Misschien dat je in Nederland alvast ergens een duikcursusje kan volgen. Of ga een paar keer zwemmen en ga dan een aantal keren over de bodem van het diepe en weer omhoog en weer omlaag en maar banen trekken. Als je dit een uur gedaan hebt weet je hoe je oren kunnen gaan voelen, is trouwens ook goed voor je conditie. Als duiker is het veiliger als je een goede basis conditie hebt

Sidney eind juli is inderdaad iets minder. Regelmatig regen 6 tot 15 graden. Kan zelfs een morgen sneeuw opleveren. Maar ook kans op droge dagen en dan is het ook leuk. 500 km boven Sidney zal het al een stuk beter zijn. In Cairns doe je waarschijnlijk alleen maar een korte broek aan.

Wij hebben 19 jaar geleden half Oz gedaan met een buspass was voor ons goed te doen. Let wel even op met de vakanties. In die week zou het even iets moeilijker kunnen zijn.
Alvast een prettige reis
Wim