Wat een hoop fantastische tips voor een waterdichte voorbereiding op een trip downunder!
Maar vergeet alsjeblieft niet de voorbereidingen die je in Nederland al kunt treffen voor een onvergetelijke ervaring en een flinke dosis lol!
Tegenwoordig kun je in Nederland bij duikschool Dive Together alvast het grootste gedeelte van je duikopleiding afronden zodat je eenmaal daar aangekomen, bewapend met je theorie en zwembad certificaat, met 4 fantastische lesduiken op het Great Barrier Reef je opleiding afrondt.
Na deze 4 onvergetelijke duiken ontvang je gelijk je duikbrevet en kun je als gebrevetteerd duiker zoveel duiken maken als jijzelf wilt!
Het enige wat je dan nog betaalt is de huur van een duikuitrusting en dit is vele malen minder dan wanneer je onder begeleiding van een instructeur moet duiken! B)
Neem voor meer informatie over dit speciale programma contact op met Dive Together en bereid je voor om DOWN UNDER te gaan!
**Let op! **Introductiedag voor AUSSIE backbackers: DownUnderDay 2005
Speciaal voor de AUSSIE Backpackers, organiseert Dive Together jaarlijks een introductiemiddag op zondag 6 maart.
Tijdens deze middag maak je samen met andere toekomstige AUSSIE GANGERS een onvegetelijk DOWN UNDER introductieduik in het luxe zwembad van Hotel Akersloot!
Voor slechts 10,- euro (!!) maak je kennis met het duiken en begint voor jou de voorpret op een reis die je nooit zult vergeten!
Meldt je bijtijds aan! :o
Inschrijven kan telefonisch of per e-mail **tot 20 februari **bij Dive Together Holland!
[email=DownUnderDay@dive2gether.com]DownUnderDay@dive2gether.com, The Fun Starts NOW!
Je kunt in australie al een brevet halen voor 2 a 300 dollar, dus dat is echt niet duur. En voor iets meer zit je een dag of 5 op een boot, eten en drinken erbij, en heb je ook het brevet. Plus dat je daar volgens mij veel meer lol hebt dan wanneer je hier in nederland in een zwembad moet duiken.
Wil je duiken en ga je naar australie, spaar je geld maar en doe het gewoon daar. Tenminste, dat vind ik…
Dank je voor je reactie!
Das inderdaad niet duur zeg!
Ik wil heel erg graag naar Australie, maar weet totaal niet hoe ik dat het beste kan aanpakken :huh: . Ook moet het totaalprijsje enigzins respectabel zijn natuurlijk… En ik wil ongeveer rond eind april weg.
Weet jij een goede site of een organisatie waar ik terecht kan.
Ik heb mijn duikbrevet in australie gehaald en kan het iedereen aan raden. Ik neem aan dat je 'r toch voor langere tijd heen gaat en dan is het halen van een brevet hier in Nederland zonde van je tijd en geld euro/dollar coversie
En je leert toch in open water duiken dus die hoef je al niet meer te betalen.
Van organisaties heb ik geen verstand ben er zo heen gegaan als je nog wat anders wilt weten misschien kan ik je daar wel mee helpen
Je kan al vanaf 199 Ausdollar (is zeg maar 120 euro) een complete open water cursus volgen in australie…echter dat is niet echt verstandig…ga daarom wel voor de cursussen die minstens 300 dollar kosten en waarbij je in veel gevallen minstens 2 “fundives” kado krijgt…(en het liefst bij een duikschool die een live aboard heeft…want dat is het meest waard voor het geld).
waarom ? nou simpel…de wat duurdere scholen besteden wat meer tijd aan je skills en na het volgen van zo’n cursus is het toegestaan dat je dus zelfstandig samen met een buddy mag duiken…er is dan opeens geen instructeur of divemaster meer die je tijd en diepte in de gaten houd…dat is bij je 1e zelfstandige duik nogal wennen…daarom is het verdomd handig als je je 1e zelfstandige duik bij de divesite kan doen waar je je cursus hebt gevolgd…en waarom via een live aboard ? het mooiste duiken is in de outer reef…en daar kan je alleen komen via een live aboard.
Verder is er behoorlijk veel relatief goedkoop aanbod in Australie…dus doe geen moeite om je certificaat hier in NL te halen…het leren in the great barrier is 10x leuker dan in de looddrechtse plassen…zicht is mooier en als je tussen april en november er bent…is de kans op walvissen, schilpadden of dolfijnen zeer groot !!