Duiken In Australie

In maart 2005 gaan we met een groep van ca 6 ervaren duikers naar Australie. Het plan is om bij het Great Barrier Reef te gaan duiken. We willen eerst de nodige informatie inwinnen. De plannen zijn een Live-a-board.

Heeft één van jullie goede ervaringen met een bepaalde duikschool.

Alvast bedankt

Weet dat dit al een oude post is. Toch geïnteresseerd in jou ervaringen. WIj gaan namelijk deze zomer duiken. ENig advies?

Edwin

Hey jongens, ik heb zelf zowel in the great barrier reef als op andere plekken gedoken in Australie. Ik moet eerlijk zeggen dat great barrier reef helmaal niet zo great is. Het mag dan wel de grooste reef in van de wereld zijn maar het koraal is te veel beschadigd in het verleden en veel moois zul je waarschijnlijk niet zien. Mijn mooiste duikervaring in Australie was in Byron Bay, Gold Coast. Ong 2,3 uur rijden ten zuiden van Brisbane. Dit is een geweldige concentratiepunt van roggen en haaien en een gegarandeerd succes met elke duik die je daar maakt. Voor de ervaren duikers is er ook de mogelijkheid om daar door een grot te duiken, waarvan de rots te zien is van het strand. Dit is echt een must als je bevoegd bent en ontzettend spanned met alle haaien die daar zwemmen.

Onze duik is ondertussen achter de rug. Zijn op live board geweest (5 dagen) naar Coral sea (dus voorbij het beschadigde barrier reef… Ik moet zeggen dat het “stunning” was!!! Haaien bij de vleet…

Mazzelaar, als ik weer een keer die kant op ga dan zal ik daar zeker langs gaan. Maar haaien kom je bijna overal tegen in Oz, het heeft dan ook de hoogste concentratie gebieden van haaien in de wereld.

Foto’s? :slight_smile: