ik heb een campervan gekocht en moet deze binnen 7 dagen hebben overgeschreven op mijn naam…
de camper heeft een NSW kenteken en ik ben in Melbourne VIC.
de goedkoopste manier is om terug te gaan naar NSW om de auto op mijn naam te zetten…
dit is 3,5 uur rijden… en nu dacht ik ergens gehoord te hebben dat je op 2 verschillende papieren (bijv. 1 bankafschrift incl adres en bijv. aan boeking van je hostel incl adres) bij moet hebben voor het registreren van de camper/auto…
het is natuurlijk poep als ik 3,5 uur rijd voor jan piet snot… en vervolgens nog een keer terug moet…
kan iemand mij vertellen of dit klopt en wat ik het beste kan doen?
G’day mate,
Ik heb het zo gedaan, camper in Queensland gekocht en net over de ‘grens’ in NSW op naam laten zetten!
Enigste wat je nodig hebt is een Australisch ‘adres’ ( onze was een camping,maak de mensen niet wijzer dan ze zijn) en een Australische bankrekening,en als ik me niet vergis is het ook nog eens meer als 100$ betalen!
Maar dit alles moet binnen 5 min gepiept zijn!
Let wel op als jij een NSW plate hebt en je gaat hem verkopen in bv WA dan komt er HEEL VEEL bij kijken zo hebben wij ervaren!
Wil je meer weten over Australie of iets anders, laat het me weten.
Gr Rutger
1 like
Dank u Rutger!
goed om te horen…
ik heb eigenlijk meedere post adressen in australie alleen had ik gehoord dat deze postadressen in NSW moesten zitten…
maar als ik het goed gebrijp had jou bank ook een adres in Queensland en was jou ‘adres’ ook niet specifiek in NSW…?
ik ga nu 3,5 uur rijden en heb meerdere opties open… laat wel weten als het gelukt is 
Nee, dat klopt mijn bank had filialen over geheel Australie.
Mijn adres was in NSW en de camper had NSW nummerplaten erop zitten!
Dan is het belangrijk dat je ook in NSW op naam laat zetten!
Succes en hoor het wel 
En, Chillaar, hoe ging het?
Hoi Willem,
wat ik gedaan heb is;
mijn adress van mijn bank accound adress gewijzigt(weet nog steeds niet zeker of het nodig was of niet)
maar ze moeten dus een bankafschrift hebben met je voledige naam erop.
verder moeten ze willen ze een brief hebben met je woonadress ook op deze brief moet je volledige naam staan.
(deze heb ik zelf uitgetypt in word en hier zelf een krabbel onder gezet… sssssttt…)
TIP: verder moet je bij een NSW registratie tranfer een x aantal bedrag betalen of de verkoop prijs…
wat ik had gedaan; ik heb ingevuld op de brief dat ik 200 dollar heb betaal en de jonge de rest cash gegeven daarom hoefde ik nu maar 36 dollar voor de registratie te betalen…
Nou, goed dat het gelukt is