Adres nodig voor Rego?

Hallo allemaal!Begin oktober hebben we een camper gekocht in Queensland. De rego is nu nog geldig, we moeten deze echter verlengen in maart. We hebben hiervoor een adres nodig in Western Australia (de camper is daar nu nml ook geregistreerd en dat willen we graag zo houden), maar dit hebben we uiteraard niet, aangezien we in de camper wonen :). Ik ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem en hoe anderen dit hebben opgelost? Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik kan het goed gebruiken!Thanks :slight_smile:

Heb je een mail-forwarding service? Dan kun je dat adres opgeven. Zo hebben wij het indertijd opgelost. En anders, ze zijn in WA heel relaxed, in de komende weken even bij een rego kantoor binnen lopen en de situatie voorleggen. Hoe lang blijf je nog onderweg?

Hier nog een link naar een Australisch forum waar ik de kwestie op heb gezet met een aantal reacties. Maar nogmaals, ik zou het de rego instantie daar eens voorleggen. Het moet toch meer mensen overkomen? Caravaners Forum - Since 2000 - Information En anders bij het happy hour een keer een balletje opgooien. Misschien zegt er iemand ‘no worries mate, use my address’.

Bedankt voor je snelle reactie, Willem! We hebben geen mail forwarding service. Omdat we aan het reizen zijn is er niet echt een adres/postkantoor waar we de documenten naartoe kunnen laten sturen. Hoe gaat dat precies in zijn werk, hoe hebben jullie dat toen gedaan? Super dat je de vraag op dat forum hebt gezet! De link werkte alleen niet? Als je me kan vertellen onder welk kopje het hebt geplaatst dan kan ik het misschien zelf opzoeken. En wat betreft binnenlopen bij een rego kantoor in WA, we zijn niet echt in de buurt (we zijn nu in Queensland :), dus dat gaat wat lastig. Maar het is zeker een idee om ze te bellen en eens te informeren en een balltje opgooien in de kroeg kan altijd! Australiers zijn zo aardig en veel blijken wel mensen te kennen die mensen kennen die…;), dus dat is ook nog een mogelijkheid. Thanks!

Ps. ik heb je post gevonden, thanks!

Goed dat je de post op het Australische forum hebt gevonden. Er zijn weer nieuwe meldingen inmiddels. Ze zijn overigens niet allemaal even relevant maar de grote lijn is wel duidelijk. En wat je vraag over mail forwarding betreft, die bedrijfjes als het door de Nederlanders Maarten en Karin gerunde Posthaste, zijn er juist voor reizenden. Heel veel carvanners en motorhomers maken er gebruik van. Wij hadden in onze vijfenhalf jaar durenden rondreis ook nooit een strak schema, maar lieten de post naar een postkantoor op de route sturen. Ik bedoel, afhankelijk van in welke staat je bent, duurt het 2 tot 4 dagen voordat de post over is. En ja, dan moet je wel eens een dag wachten of een omweggetje maken zodat je ergens bent op de dag dat je post er is. En grappig, ik bedoelde met het happy hour niet dat in een kroeg, maar rond een kampvuur (of geen kampvuur) op een camping spot zo rond een uur of vijf. Je hebt dan ook met gelijkgestemden te maken. Succes.

Ik moet mezelf corrigeren. Het is dan ook alweer een tijd geleden dat we onze motorhome van Queensland naar WA ‘omregistreerden’. Volgens mij kun je in de papieren naast een Residential Address ook een Postal Address invullen. Wij hebben voor Residential Address het adres van vrienden in Perth ingevuld en bij het Postal Address dat van de mail forwarding service. Onze vrienden hebben zodoende de hele periode van bijna vijf jaar geen enkel poststuk ontvangen, alles ging naar Posthaste.
Maar om in Queensland een residential address in WA te regelen zal niet simpel zijn. Goed op de nummerborden letten!

Nog een vraag, welk adres staat er nu in de papieren en kan dat niet langer gebruikt worden? Iedereen kan jullie post doorsturen naar enig postkantoor.

Maar ik zou inderdaad eerst eens bellen en de kwestie voorleggen in WA via dit nummer (lokaal tarief) 13 11 56 for all licensing and motor vehicle queries.

Wil je trouwens nog iets leuks lezen over onze eerste registratie? Kijk dan op onze website www.dutchjumbo.nl, ga naar En Verder in het menu en klik op ‘Registratieperikelen’.

Ander vraagje, hoe lang reizen jullie nog en waar ben je verzekerd?

Hi Willem, ik heb net de ‘registratieperikelen’ gelezen, hilarisch! Maar snap wel dat je er toen niet echt om kon lachen…;). Gelukkig was het allemaal opgelost! We gebruiken nu het adres van de ouders van de verkoper (in Perth), wat superaardig was van hem! Hij heeft er toen echter bijgezegd dat we voor het verlengen van de rego wel iets anders moeten zoeken en dat wordt nu dus een beetje lastig…Hoewel ik het idee van de post doorsturen wel heel goed vind, dus misschien dat we hem eens lief aan kunnen kijken? hihi. Vooral als zijn ouders dan dus niets meer van ons ontvangen, dan hoeven ze in ieder geval niets meer door te sturen naar hem en hij niet meer naar ons. Op het forum zag ik dat het rego kantoor er geen probleem mee had, dus dat klinkt goed!
Grappig trouwens van dat happy hour! Ik zat al met m’n hoofd in de kroeg ;). Het is zeker een idee om eens na te vragen bij anderen, we zullen toch vast niet de enige zijn met dit probleem?
We zijn afgelopen sept. begonnen emt reizen in Australie en het plan is om dat nog zeker tot as. sept. te doen en eventueel langer. Er is hier zoveel te zien en te doen! :slight_smile: We hebben de autoverzekering bij SGIO afgesloten, incl. een verzekering waarbij schade aan de derde partij verzekerd is. En dat was helemaal niet duur!
Als je verder nog tips hebt hoor ik het graag, bedankt in ieder geval voor je hulp to zo ver! Ik zal ook zeker wat meer lezen van jullie site, ben benieuwd naar meer verhalen!

Hallo Melissa?
Begrijp ik dat jullie verder geen post krijgen? Uit Nederland ofzo. Want dan wordt zo’n mail forwarding wel een dure liefhebberij. Zoals je wellicht gezien hebt op het Caravaners Forum, was daar iemand die zei dat je het helemaal online kunt regelen. Daar zou ik eens naar kijken/met ze bellen. Als je daar de mogelijkheid kunt aangeven van een postal address, moet je een postkantoor opzoeken dat enigszins op de route ligt. Maar dan moet je ze ook vragen of ze exact weten wanneer de registratiesticker op de post gaat. Dan weet je dat hij met een dag of drie, vier over is en kun je er met je route en planning rekening mee houden.
Ben trouwens wel benieuwd naar jullie route. Wij zijn indertijd in oktober begonnen en na de registratie in Queensland direct naar het zuiden gereden om ‘met het weer mee’ te reizen. Verder naar het noorden moet je in dit jaargetijde niet, maar juli in Victoria en zuidelijk New South Wales is ook niet alles, tenzij je wilt gaan skiën ;-).
Tja, dat er veel te zien is klopt. Wij gingen indertijd voor anderhalf jaar en het werden er vijfenhalf. Dus als je langer kunt, zeker doen. En tips geef ik graag. Staan jullie 's nachts op campings of ‘in het wild’. En hebben jullie het boek Camps?
Zie maar of en wanneer je er aan toe komt weer te mailen. Goede reis.
Willem

Hoi Melissa,
we zijn nu op twee forums bezig, zag ik/zie je. Heb je al eens gebeld met de rego mensen in WA? Doe gewoon alsof je áls Nederlander overweegt een camper te kopen en schets het probleem. Op die manier vragen ze niet: ‘over welk voertuig gaat het en wat is er mis met het huidige adres dat je gebruikt.’

Klopt Willem, in het kader van hoe meer zielen…:wink: Nee grapje, maar ik dacht dat Australiers misschien weer andere ideeen hebben dan de Nederlanders onder ons. Ik heb het kantoor in WA onlangs wel geprobeerd te bellen, helaas was de verbinding nogal slecht. Ik ga het zeker na het weekend nog een keer proberen, zo zou ik er toch wel uit moeten komen (fingers crossed :))

Heel goed Melissa. Zo wordt het weer wat opgerakeld en je ziet hoe ze met zijn allen reageren. Alleen jammer dat er nog niemand is die zegt: gebruik mijn adres maar. Zeg eens waar in Queensland jullie zijn. Ik ken er een paar mensen (niet die van onze registratie ;-)) die ik wel durf te vragen of je het daar heen mag sturen. Dan ben je weer een jaar uit de zorgen.