Hey hey,
Ik had gehoord dat als je je sofinummer aanvraagd in Australie dat je die dan 3 weken later per post opgestuurd krijgt, maar je hebt toch geen postadres in Australie? En als ze die dan ergens heen sturen (bijv naar t backpackers kantoor in Sidney) moet je dan 3 weken in Sidney blijven om dat ding op te halen?
Weet iemand hoe dat werkt?
Opsturen naar de nederlandse ambassade in Sydney (als die daar is)
Dus dan moet je in Sidney blijven om je sofinummer op te halen…?
Toch?
Is het niet zo dat de Nederlandse Ambassade niet op meer plekken in Australie. Dan kun je toch het daar naar sturen waar je op dat moment bent?
http://www.netherlands.org.au/
hier de URL ze zitten ook met consulaats in Australie dus wie weet kom je er zo uit.
gr van Moira
Ja maar als ik in Sidney mn sofinummer regel, dan heb ik echt geen idee waar ik drie weken later zit… Dat is juist het backpackers bestaan toch 
Hallo,
Ik ben zelf nu 15 maanden aan het reizen en ik plan toch zeker wel dingen van tevoren. Soms is dat ook nodig omdat dingen ook wel eens volgeboekt zijn. 3 weken van tevoren plannen is niet echt ver weg. Het is ook handig om een planning te maken zodat je weet welke kant je opreist en waar je stops gaat maken. Anders heb je straks het gevoel dat je aan het heen en weer reizen bent.
Zo heb ik 3 maanden geleden al mijn vliegtickets naar Sydney geboekt omdat die toen goedkoper waren.
Dus het backpackersleven is niet alleen maar gewoon gaan met die banaan.
gr van Moira
Je kunt alles plannen inderdaad, maar zo’n type ben ik gewoon niet. Als ik bijv na Sidney naar Byron Bay ga en van plan ben daar een week te blijven maar na 2 dagen al zeg “ik vind t niets” dan ga ik ook weer… Ga ik daar echt niet blijven omdat ik dat gepland heb…
Ik heb wel een globale planning, maar kan echt niet met zekerheid zeggen dat ik ergens ben na 3 weken… Want hoor juist van veel mensen dat hun planning anders loopt dan van te voren gedacht…
Snap ook wel wat jij bedoeld, maar dat is toch net iets anders als hoe ik t bedoel…
(btw, ik ga pas in september 2009…, dus ben er echt wel op tijd mee bezig allemaal met dingen navragen en proberen duidelijk te krijgen…)
Hallo,
Staat er in mijn verhaal dat je alles moet plannen dan heb jij mij ook niet helemaal begrepen volgens mij. Een globale planning dat bedoel ik eigenlijk.
Ik plan sommige dingen wel van tevoren om geld te besparen zoals dus vliegtickets hoe eerder je die boekt hoe goedkoper die zijn. Soms is een hostel via internet boeken ook veel goedkoper dan zomaar binnen lopen.
Ik weet heel goed dat een planning nooit loopt zoals je soms zou willen na 15 maanden reizen heb ik de ervaring zeker wel opgedaan. Zo had ik het plan om naar China te gaan ben er alleen nooit geweest omdat het te koud was daar.
Veel plezier met het uitzoeken hoe je je sofinummer gaat krijgen.
gr van Moira
Ja dank je, zal me vast wel lukken.
Misschien dat er andere mensen me wel kunnen helpen. Had ook niet verwacht dat ik meteen het antwoord zou vinden, maar kon het altijd proberen he…
Maar een globale planning heb ik wel, maar ik kan echt nog niet hostels gaan boeken als ik nog niet weet op welke datum precies ik ergens ben… En ik ga via een organisatie en zal ook wel ruim van te voren dat ticket boeken, maar nog niet nu. 8 maanden van te voren is mij beetje te gek. Sowieso zijn hostels niet zo moeilijk te vinden en ik las ergens dat jij sowieso in 4 en 5 sterren hotels verbleef… Dan snap ik wel dat je zulke dingen vooruit boekt, maar voor een hostel maak het mij niet zoveel uit… Meeste zitten toch rond dezelfde prijs…
Ben blij als straks mn hostel in Sidney geregeld is en vanuit daar kan ik altijd “van te voren” boeken als ik wil voor de maanden daarna 
Nu is het alleen even zaak om erachter te komen hoe andere werkende backpackers dat hebben gedaan…
Kijk eens op de site van Travelers Contact Point (george street, Sydney)
Zij hadden altijd mailforward service.
Je kunt daar post heen laten sturen en zij kunnen de post doorsturen. En dat kan dan weer Poste Restante naar het postkantoor van de plaats waar je verblijft. Werkt ideaal! http://www.travellers.com.au/default.asp?action=article&ID=44
Als het niet duidelijk is moet je het maar laten weten. Succes!
Thanks, volgens mij zit deze service ook al in het pakket van een organisatie.
Dan kan ik hen dus telkens mijn nieuwe adres doorgeven. Dus als ik denk, daar blijf ik een week, dan kan dat. Of duurt de post dan langer qua doorsturen?
Volgens de site sturen ze een email als er post is. Je kunt inloggen en je tijdelijke adres doorgeven. De Ozzie-post is vrij snel. Een werkdag of 2-3 later kun je het volgens mij wel hebben, tenzij je ergens diep in de outback zit. En zelfs dan…
Tip: misschien vind je het wel leuk een dagje met de postbode mee te gaan in de outback.
Zelf heb ik dit gedaan vanuit Coober Pedy. 600 km dirtroad en een handvol postadresjes later ben je 's avonds weer terug. Meevliegen met de postbode op de mailrun naar Cape York behoort ook tot de mogelijkheden. Ik heb hierover niet meer info, wellicht iemands anders mocht je geïnteresseerd zijn.
In Australie verblijf ik niet in 4 en 5 sterren hotels omdat die daar toch echt te duur zijn dus in Australie weer gewoon in Hostels. Ik ga die ook van tevoren boeken wij gaan ook veel vliegen namelijk. Dat is ook spotgoedkoop in Australie. Wij doen dit nu alleen in Azie want daar is het goedkoper dan Australie.
Je hebt met goed doorgelicht zoals ik lees.
gr van Moira