Ik ga in november een jaar naar Sydney. Ik ga daar ook werken.
Weet iemand iets van een soort SOFI-nummer wat je moet hebben? Waar kan je dat halen? En is dat hetzelfde als een Tax File Number ?
sofi nummer is een uniek persoonlijk nummer.
Lijkt me niet hetzelfde als tax file number…(weet het niet zeker)
sofinummer staat op je loonstrookje (misschien ook op je balastingformulier of rijbewijs…)
Een Tax File Number is wel hetzelfde als een Nederlands sofi nummer. Je kunt hem aanvragen bij een Tax Office en is de rest van je leven aan je gebonden. Dus ook wanneer je voor een tweede keer in het land komt (of vaker). Je hebt hem net als hier nodig om te mogen werken.
Ja in principe wel. Ik ben net 6 weken geweest. Heb wel wat rondgereisd. Ben naar Cairns geweest, Melbourne en heb een weekendje geskied in Thredbo.
In mei heb ik een jongen ontmoet, een Engelsman, die in Sydney woont. Vandaar dat ik ook daar wil blijven deze keer en werken.
Ik moet nog een baan en een huisje vinden. Voor de rest is alles geregeld!!
En jij, ga je rondreizen?
Aah okee, wat leuk! Jaa, ik ga rondreizen een jaartje… En hier en daar een paar maanden werken! Maar ik ga in ieder geval de west en oostkust en middendoor langs Alice Springs. En tussendoor nog naar Nieuw Zeeland en Fiji en op het einde nog een paar weken naar Phuket, Thailand.