ik wil graag druivenplukken in frankrijk! nou zoek ik alleen nog een adres. en mijn frans is nou niet echt heel ‘bon’. weet iemand misschien iets? en of je in het noorden van spanje ook kunt plukken? ik wil namelijk al volgende week zondag vertrekken maar nog steeds op zoek naar een adres. ik wil wel betaald werk doen als het even kan :).
Nou ik wil je niet afraden, maar is fruitenplukken niet iets dat de immigranten uit derde wereld landen doen om gewoon rond te komen? Die verder niet goed opgeleid zijn, of inkomen hebben?
Druivenpluk en is iets wat regelmatig door vrijwilligers wordt gedaan, iets wat soms machinaal gebeurt, en soms door betaalde krachten. (Hangt af van de steilheid en vorm van het perceel af het met zo’n machine zou kunnen.) In de omgeving van Cochem in Duitsland zijn het vaak Polen die plukken, ik zou dat niet direct een derdewereldland willen noemen!
druivenpluk is absoluut niet wat alleen door immigranten word gedaan. gebeurt wel natuurlijk, maar ook niks mis mee. ik ben net terug van twee weken druivenpluk om domaine de marotte, in zuid frankrijk. ik stond tussen mensen van 18 tot 30 jaar te werken. nederlanders. erg gezellig en zeker een ervaring rijker! en het verdient ook nog eens goed. goede verdiensten vanuit de boer en boerin, en een gezellige sfeer. voila!