Drop off kosten

Volgend jaar willen we voor het eerst naar Australie. Over de route zal ik later nog wel een keer een topic plaatsen, maar ik was nu vooral benieuwd naar de drop off kosten van een huurauto. Ik heb namelijk begrepen dat die nogal hoog zijn. Ik heb al gezocht, maar ik kon hierover op het Australie forum niets terug vinden.
Weet iemand wat de drop off kosten zijn als ik de auto ophaal in Melbourne en in Sydney achterlaat. Dezelfde vraag voor Brisbane en Cairns.

p.s. ik zie dat ik hem in een verkeerd forum heb geplaatst. Kan dit bericht verplaatst worden naar het Australie forum?

Hallo ( (Heleen?)

Over de drop off kosten gaan vreselijke verhalen maar het kan allemaal erg meevallen. Je brengt de auto niet naar een afgelegen bestemming. Kijk voor de aardigheid eens op www.economycarrentals.com, een wereldwijd werkende ‘broker’, die de huur gewoon onderbrengt bij Budget, Hertz, Avis etc.
Ze bieden ook afkoop eigen risico voor een klein bedrag per dag. Datzelfde kun je trouwens doen bij huurautopolis.nl, onderdeel van de Europeesche (7 euro per dag).
Kijk maar eens, als je er niet uit komt meld je je nog maar een keer.

Check ook hotwire.com eens. Ik zie daar iets staan over geen drop off kosten.

In Europa heb je bepaalde key cities waar je geen drop off kosten betaald. Zo kan je b.v. een internationale huurauto zonder drop off kosten inleveren op b.v. Schiphol maar lever je hem in in A’dam centrum, hemelsbreed niet zoveel verschil dan betaal je wel drop off kosten.
Misschien werkt dat in Australië ook wel zo?

En zoeken op relocation?

Relocation is leuk, maar dan krijg je geen drie weken voor bijvoorbeeld Brisbane - Cairns. Maar in plaats van een binnenlandse vlucht is het wel leuk, je ziet toch meer onderweg. Kijk bijvoorbeeld eens hier: Campervan Relocations in Australia - coseats.com

Bedankt allemaal voor jullie reactie.
De site van economyrentalcars.com ziet er interessant uit, Willem. Ik heb hem meteen opgeslagen bij de favorieten.
Hotwire zit vrij hoog in de prijzen, zag ik, maar altijd goed om te vergelijken.

Bij de relocations zie ik, naast het nadeel dat Willem al noemde, nog 2 nadelen. De eerste is dat het vaak om campers of campervans gaat. De tweede is dat je niet ver van te voren kan bespreken en ik hou nogal van zekerheid. :smile:

O ja… Mijn naam is inderdaad Heleen :slight_smile: