Wij zijn op zoek naar experts in het huren van 4wd in west-australie.
Voor onze voorlopige budget hebben wi een aantal verhuurbedrijven vergeleken.
Het plan is om ca. 35 dagen een 4x4 te huren van Darwin naar Perth, september 2015.
Wij komen op bedragen rond de 6000e alles incl (allrisk verzekering en stoelen enz).
Hebben alleen bekende sites geraadpleegd als hertz, apollo, etc. Wij zijn met 2 personen en zou dus neerkoomen op zo’n 3000e pp.
Weten jullie of dit inderdaad een goed bedrag is om vanuit te gaan? Of worden deze bedragen nog lager? Kunnen ze lager via minder bekende verhuurbedrijven?
Met heel eventjes zoeken via sunnycars kom ik zelf uit op een €4015,- 4WD vanaf Darwin (1 september) tot aan Perth (6 oktober). Het zou dan gaan om een Nissan X-trail Jeep of soortgelijk. Dit is inclusief one way fee en andere dingen. Ook inclusief elke vorm van schade, all-risk verzekerd en uhm… Eigenlijk geen rare kleine lettertjes. Verder niet bekend in Australië, daarvoor moet je één van de echte reisexperts hier hebben!
Overigens: zonder eigen risico’s en andere problemen. Enige is wel dat je het verschuldigde bedrag moet overmaken en dat sunnycars dit terugbetaalt bij thuiskomst in Nederland.
www.sunnycars.nl
edit: Het kan nog goedkoper trouwens, maar dan zit je vast aan een Toyota RAV4 SUV of soortgelijk. Geen idee hoe goed die zijn qua 4WD, vandaar dat ik deze eerst vergat te melden. Voor een Toyota RAV4 SUV betaal je €3490,- voor dezelfde periode.
we hebben zelf de afgelopen twee jaar gehuurd via Economy Car Rentals en ik moet zeggen dat is goed bevallen. Dat was in Costa Rica maar ze zitten wereldwijd. Ziehier de aanbiedingen in Australië, van 1 september tot 6 oktober: Results
Let wel op, er komt nog wel 11 euro per dag verzekering bij, eventueel 107 euro voor een navigatiesysteem.
Economy heeft zelf geen auto’s, ze brengen je huur onder bij een van de aangesloten maatschappijen. In ons geval in Costa Rica kwamen we allebei de keren bij Thrifty terecht en werd alles prima afgewikkeld. Op de site zie je met welke maatschaappijen ze werken.
Realiseer je wel wat je wil met je 4wd. Als je echt het losse zand in wilt, zul je bandenspanning moeten kunnen regelen, dus moet er een compressor aan boord zijn. Of je moet zelf een 12 Volt compressortje kopen bij Supercheap of Repco. http://www.australiandirect.com.au/shop/4x4-vehicle/air-compressors/1409
Wat een mooi compleet ding. En van een Nederlander. Dat kan een voordeel zijn vergeleken met kopen van een ‘no worries mate’ Australiër.
De eigenaar kan beter de auto op Wereldwijzer te koop zetten in een Te Koop posting.
Voor mensen die voor zes weken ofzo willen huren is het te gecompliceerd. Die moeten al bijna een koper hebben als ze aan hun reis beginnen. Het Enige minpunt is verder dat het geen diesel is. Maar verder, almost perfect.
Bedankt allemaal!
Mooie auto maar die komt voor ons een beetje te vroeg. We willen pas begin september weg.
Maar een 4wd auto huren lijkt ons prima, wij houden wel van kamperen!
Ik dacht alleen bij verschillende maatschappijen te hebben gelezen dat je miet off road mag rijden, zelfs niet met een 4wd?
Leek me wel al vreemd.
En volgende vraag is natuurlijk waar je dan je kampeerspullen kan krijgen? Tent, slaapzakken, koelboxen enz. Iemand enig idee?
Worden dit soort dingen ook verhuurd door bedrijven?
Mocht iemand nog weten of ca. 6000 euro een redelijke prijs is voor een camper, zouden we dat ook nog graag horen.
Camping spullen worden bij mijn weten niet verhuurd door ketens, zodat je in Darwin kunt huren en in Perth weer inleveren. In Darwin zit dit:
Gone Bush Camping and Outdoor Hire. http://www.gonebushcamping.com.au/?view=featured Wellicht kun je die eens mailen.
Verder is er de Australische ‘Marktplaats’, Gumtree. En dan zijn er twee vestigingen van Cash Converters in Darwin.
En ook deze Winkel van Sinkel http://www.thentgeneralstore.com.au/
en de reguliere Camping World http://www.campingworld.com.au/?q=node/130
Dan even over je 4wd vraag. Er is duidelijk verschil tussen rijden op onverharde (gravel) roads en offroad gaan en waar je dat doet. Zonder ervaring kun je niet echt offroaden en dat weten die verhuurders natuurlijk ook. Het zal er verder van afhangen wat je huurt. Een Toyota RAV4 kan veel minder aan dan een Toyota Landcruiser of een Nissan Patrol. Niet elke 4wd is een offroader.
Heb je je vraag als eens voorgelegd bij Totally Campers? Die kunnen je het beste adviseren.