Ik ga binnenkort naar Zuid Korea voor een paar weken om o.a. familie te bezoeken.
Weten jullie of je stukken kaas en bloembollen mag meenemen?
Eerlijk gezegd,denk niet dat dat een probleem is. Koop gewoon zo’n geseald blok !
Ziehier: Lots of misinformation here.
*I have spoken directly to a customs agent about this.
You can bring in cheese that is in a factory sealed package, like you buy at the supermarket.
You can not bring in cheese that is not in such a package, such as you buy at the cheese monger.
Komt uit deze posting: https://www.reddit.com/r/korea/comments/35vf7j/bringing_in_cheese_into_korea/
*
Persoonlijk zou ik de bloembollen nog een keer proberen te checken. Wellicht kun je die ook laten sealen, anders kan het problemen opleveren zoals in veel landen van de wereld als het gaat om plantaardig materiaal. Ik kon over Zuid-Korea niet zo snel iets vinden maar weet dat Canada, zelfs landen in Zuid-Amerika er moeilijk over doen. Om over Australië en Nieuw Zeeland maar niet te spreken, ook al mag daar veel meer dan veel mensen denken.
Deze zinsnede gaat over Engeland en wat er niet in mag:* Certain plants, seeds, vegetables, bulbs and fruits, although it’s a complicated matter.
*
Succes
Bedankt voor jullie reactie ![]()
Ik ga de Kaas gewoon proberen en de bloembollen laat ik denk ik maar zitten.
Kan je op Schiphol geen bloembollen kopen? Misschien zelfs wel bij See, Buy, Fly.
Ook als je ze op Schiphol koopt, is dat geen garantie dat ze een land in mogen.