Aankomende zomer ben ik van plan om van 8 t/m 26 augustus naar Canada te gaan om vrienden op te zoeken.
8-12 augustus in Montreal(aankomst in Montreal)
13-21 augustus in Calgary of Edmonton (wat maar het goedkoopste is om naar toe te vliegen)
22-26 augustus in Toronto.(vertrek vanuit Toronto).
Nu weet ik uit ervaring dat binnenlandse vluchten in Canada niet goedkoop zijn, daarom heeft er iemand nog tips voor goede boekings-websites?
Montreal en Toronto zullen de goedkoopste vluchten van/naar het westen hebben, omdat het de grootste hubs zijn. WestJet zal goedkoper zijn dan AirCanada (+ betere klantenservice).
Er zijn helaas (nog) geen prijsstunters die tussen oost en west vliegen.
Ik ben ook op zoek naar goedkope vluchten binnen Canada, wij willen in de zomer van 2014 een rondreis maken en uiteindelijk van Calgary naar Toronto vliegen. Is het raadzaam om deze vlucht ook zo ver mogelijk van tevoren te boeken of kun je het beste wachten tot een paar maanden van tevoren? Zou het veel schelen in de prijs?
Afgelopen June heb ik al een week door gebracht in Montreal - een prachtige stad! Echt een aanrader om een aantal dagen naar toe te gaan. Dus ik kan voor mijn zomer plan met een binnenlandse vlucht minder toe (montreal - Calgary).
Heeft iemand hier ervaring met de trein van Calgary naar Toronto? Het gaat me er dan vooral om of het de moeite waard is qua landschap en beleving etc.