Dollars pinnen in Mexico? 2 x omrekenkoers?

Momenteel zit ik met mijn vrouw in Cancun.
Nu zitten wij met de vraag of de de duikschool moeten gaan betalen in US$ of Pesos.
In ons geval zullen we hier moeten gaan pinnen maar wij hebben het idee dat als we dollars uit de automaat halen dat we dan 2 x een wisselkoers gaan betalen. Onze Nederlandse bank rekent om in Pesos en de bank hier in Mexico zet de Pesos meteen om in US$. Klopt dat?

Bij voorbaat dank,

Sander $ Yeo

Beste Sander $ Yeo

Ik snap je vraag niet helemaal, de nederlandse bank rekent de euro om in pesos als je pesos wilt en de euro om in dollar als je dollar wilt, en hier is het het zelfde enkel de wisselkoers verschilt per bank net als in Nederland.

Waarom betaal je niet bij de duikshop met pin of creditcard en klaar, hoef je ook niet met grote bedragen over straat.

Groeten Bastiaan

Ik weet niet of dat het geval is maar het zou zo kunnen zijn, en indien zo dan betaal je zelfs 3 keer omrekenkoers, want ook de duikschool zal zo zijn dollar/pesoskoers hebben die voor hun gunstig is. Gewoon in Pesos pinnen dan heb je hooguit 1 keer omrekenkoers of met creditcard betalen.

Excuus voor de behoorlijk late reactie. we zijn al weer 2 weken terug maar kon niet eerder reageren.
Bedankt voor de reacties!

De duikshop drong er op aan om te betalen en dus heb ik niet een reactie afgewacht en een ‘dollar’ automaat opgezocht. Wat bleek? we hebben bijna 1 op 1 betaald. Het kan niet anders of je betaald 2x wisselkoers aan de bank.

Dus inderdaad: of dollars meenemen uit Nederland of alles in Pesos betalen.

Sander

Alles in pesos betalen dus, heb nog nooit meegemaakt dat de prijs in dollars in Mexico goedkoper is dan betalen met pesos. Neem hooguit wat dollars mee voor de eerste en laatste dag van de vakantie als je niet met wat pesos wilt blijven zitten.

in ieder land is het beter te betalen met inlandse munt met dolar wordt je opgelicht en beter niet tonen en zeggen dat je dolars hebt nederig kleden en je geld en bankkaart in onderbroek geld nodig kleine biljetten de automaat heefd grote 1000 p in de bank wisselen de mensen moeten daar veel werken voor 250 p per dag in cancun en zo zijn ze gewoon meer geld te zien:vak02: guido