Is het nodig om vanuit nederland Dollars mee te nemen of kun je in Vietnam gewoon alles met Dong betalen (dus ook de wat “grotere” uitgaves als overnachtingen en tourtjes?) Of kun je hiervoor het beste een creditcard gebruiken?
de Dong werkt daar prima en je kunt er alles mee betalen. Ik zou zeker wel een creditcard bij me hebben voor het geval je wat duurders gaat doen of aanschaffen. Je kunt ook niet superveel pinnen in een keer. Dus dollars heb je niet echt nodig je zou wat euro mee kunnen nemen uit NL en die kunnen wisselen mocht je dat nodig vinden.
Wanneer je een VOA heb gekocht neem dan minimaal per persoon $25 gepast mee voor de zegel.
Zorg dat deze niet beschadigd zijn.
Je kunt bij veel automaten 3 x vnd2000000 pinnen , is ongeveer €250; dus 3 maal de pas invoeren en het menu volgen.
Zorg bij het omwisselen dat je gave biljetten krijgt; met beschadigde biljetten boven de vnd100000 kun je weleens problemen krijgen bij het afrekenen want die worden dan niet geaccepteerd.
Ik weet niet in welke prijsklasse je wilt verblijven, maar normaal krijg ik alles in dollars uitgerekend ( 4 a 5 sterren) en betaal met cc in dollars. Wanneer je de rekening in dollars krijgt en je wilt betalen in dong dan gaat er weer een koersberekening op los en verlies je weer geld wat ik zonde vind.
Zou daar wel even op letten, altijd goed voor een drankje.
Mijn advies zou zijn in 4 en 5 sterren hotels gewoon met creditcard te betalen dat doen wij eigenlijk altijd. Maar in hostels is het gewoon goed te doen met dong.
Ik raad je aan om te betalen in de straat (bv. restaurant, souvenier winkel) met dong; omwille van het feit: afdingen van 6 naar 4 dollar of 120 000 naar 80 000 dong. Wat lijkt je het psychologisch gemakkelijker te gaan. Dong dus.
Verder bij gebruik van dollar liggen de prijzen hoger.
Ze zeggen voor het armband 6 dollar en als je vraagt hoeveel dong (tegen mij ) 35 000 (1,8 dollar). (Was jong meisje.)
Beetje de koers in de gaten houden. Is leuk