hallo allemaal,
Wij gaan deze zomer naar Vestar bij Rovinje met onze moterboot, nu heb ik gehoort dat er dolfijnen te spotten zijn zo,ja waar en hoe kan ik ze vinden? Onze dochter is dol op deze dieren en zou het geweldig vinden om ze “in het echt” te zien.
groetjes 2J3B
Bij Rovinj heb ik ze nog nooit gezien, maar wel in de baai bij Valun (eiland Cres) of je kunt mee met een excursie vanuit Veli Losinj. Daar zit een Dolphin research center en zij bestuderen de dolfijnen in het wild.
Ik heb ze zelf regelmatig bij Losinj gezien, maar nog niet in Istrië.
Ze zijn bijna elke dag te zien bij Pula. Soms heel dicht langs de kant zwemmend, soms wat verder af. Vaste tijd hebben ze niet, maar ze zijn vaak s’middags en of tegen de avond te zien. Zo tussen 7 en 9 uur s avonds. Vanaf camping Stoja. Dicht bij ze in de buurt kom je niet, want dan zijn ze weg.
p. s.
Het is trouwens Rovinj zonder “e” aan eind.
De groeten
Wij hebben jaren op een camping in Vrsar gestaan met eigen boot. Tegen de avond zijn we regelmatig dolfijnen tegen gekomen in het Limski kanaal dit ligt vlakbij Rovinj. Tegenwoordig zitten we in Medulin vlakbij Pula en hier hebben we al grote scholen dolfijnen gespot.