Ik ben op zoek naar een docu over Japan die ik een tijd geleden via de schotel had gezien, maar waarvan ik mij de naam totaal niet kan herinneren noch kan ik iets over vinden middels zoektermen op internet. Wellicht kan iemand mij verder helpen.
Het was een Engelse documentaire over de Japanners en hun relatie met de natuur. Hierin kwamen aan de orde: een Japans gezin op het land dat leefde van vis in een beekje onder het huis welke zij vervolgens met rijst fermenteerde, de Japanse reuzensalamander die leefde in riviertjes langs de onsen en nog wat andere scenische onderwerpen.
Volgens mij was het Engelstalig (BBC?) maar ik weet dit niet zeker.
Ik hoop dat iemand weet waarover ik het heb want ik vond het een prachtige docu. Alvast erg bedankt!
Ik ben gister geheel onverwachts op de titel gekomen, namelijk:
Satoyama: Japan’s Secret Watergarden 1 & 2
Ik was al eerder op de titel gestuit maar ik had het andere deel gezien waardoor ik het links heb laten liggen. Nu heb ik het deel gevonden dat ik eerder heb gezien.
Anyhows, het probleem is opgelost, dus mijn verzoek komt te vervallen.
Zeker aan te raden om te kijken!
Mocht je op zoek zijn naar andere documentaire of series, dan kan ik ook Begin Japanology en Journeys in Japan aanraden (Beide in het Engels). BJ gaat over allerlei verschillende onderwerpen, van eetstokjes tot zwaarden, JiJ gaat over bestemmingen binnen Japan.
Excuses voor de late reactie - Ik download BJ van deze “dorama” torrent site, waar toevallig ook BJ wordt geupload door een trouwe kijker. Uitstekende kwaliteit (HD TV)
Voor de laatste JiJ verwijs ik je naar www.hellofuntime.com (Rare naam, maar bevat meerdere NHK series). Kwaliteit is niet geweldig, maar te doen.
Nog drie documentaires die de moeite waard zijn:
The Great Happiness Space: Tale of an Osaka Love Thief
The Tsunami and the Cherry Blossom
Children Full of Life