Djembe Beach Resort

Hi allen,

Wij krijgen zojuist van Corendon te horen dat de accommodatie die wij voor 9 october hebben geboekt pas eind oktober open gaat.

Als alternatief is ons Djembe Beach Resort aangeboden.
Volgens Corendon is deze accommodatie gerenoveerd maar ik kan er verder weinig info over vinden.

Is iemand hier recent geweest? We willen liever niet in een bouwput terecht komen…

Alvast dank!

Sylvia

Hoi Sylvia,
Djembe Beach ligt direct aan het strand en heeft sinds een half jaar een nieuwe eigenaar: het ernaast gelegen Djeliba Hotel.
Het hotel is vorig jaar gesloten na een soort van fasillissement. Het heeft derhale een jaar stil gelegen.
Men is nu druk bezig om alles weer in prima staat te krijgen. Voor meer informatie kan je wellicht terecht bij Djeliba.
Groet,
Jan Smit

Hoi Sylvia,

wat was de eerste keus dan?

Ik denk dat je met Djembe niet verkeerd zit trouwens. Goede locatie en in een bouwput zul je echt niet zitten hoor. Het kan zijn dat ze nog met kamers bezig zijn. Dat gebeurt sowieso op z’n Gambiaans. En dat betekend geen kranen en machines en keihard werkende, zwetende kerels hoor :wink:
En mocht het gebeuren dat je een kamer krijgt die geen prettige ligging heeft vanwege eventuele verbouwingen, dan gewoon klagen bij de receptie. Je gaat 9 oktober, er zijn dan nog maar weinig toeristen en het hotel zal zéker niet vol zitten! Geloof me, keuze in kamers genoeg! De reden dat het eerst geboekte hotel pas eind oktober open gaat heeft simpelweg te maken met het feit dat er tot die tijd nog (te) weinig toeristen zijn om het rendabel genoeg te houden om open te gaan.

No worries, gewoon lekker gaan genieten dus!!

Hallo 3Rwin,
Ben zojuist teruggekomen van 3 weken Djembe Beach Resort. Ik kende dit resort goed, want ik kom er al jaren (voorheen Jerma Beach en daarna Sunswing Beach).
Vorig jaar is het resort gesloten geweest door een faillissement. Per medio november 2015 is het weer open. De nieuwe eigenaar is tevens de eigenaar van het naastliggende Djeliba Hotel en de strandbar Poco Loko.
Het resort is snel gerenoveerd en voor Gambiaanse begrippen ziet het er wel goed uit. Ik had een villa en daar is behoudens een opgeknapte badcel (bad er uit en een betere douche er in) en alles opnieuw geschilderd weinig aan veranderd. Er zijn nu bananenbomen tussen de huisjes geplant en dat vind ik geen succes. De bladen hangen ver over de paden en je kunt er niet goed meer lopen zonder de bladen te verschuiven.
Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, maar ook heel “dom”. Je moet dingen diverse keren vragen. Onthouden is erg moeilijk. Aan een gedegen opleiding is niets gedaan. Dit was vroeger een stuk beter.
Het ontbijt is op een nieuwe plek. De ontbijtruimte is eigenlijk onvoldoende, temeer daar de gasten van Djeliba er ook mogen ontbijten. Het personeel moet een flink stuk (ik schat zo’n 80 meter) lopen om borden etc uit de keuken te halen en weer weg te brengen. Het bijvullen van het ontbijt geschiedt ook vanuit die keuken. Kaas en vleeswaar wordt bij de “eierenbakker” klaar gemaakt. Helaas draagt het daarvoor bestemde personeel geen handschoenen; dat is niet hygienisch. De ontbijttafels en stoelen zijn zeer oncomfortabel: de stoelen te laag en de tafels te hoog.
Rondom het vernieuwde (nette) zwembad en het strand staan nu onhandige, onverstelbare ligbedden met een vreemd gebogen pasvorm. Op je buik liggen is onmogelijk (tenzij je solliteert naar een hernia). Doordat ook de Djeliba-gasten gebruik mogen maken van de Djembe-faciliteiten zijn er onvoldoende bedjes en is er veel meer doorloop door het resort, wat de privacy net ten goede komt.
De nieuwe eigenaar wil van Djembe een 4-sterren locatie maken, maar dan moet er nog heel veel gebeuren. Betere ontbijtmogelijkheid, betere stoelen en betere controle op de toegang/doorgang tussen de beide resorts. Ik vind dat Djembe er t.o.v. vroeger op achteruit is gegaan. Ik betwijfel of ik er ooit weer terugkom.

Hallo Jan,

bedankt voor je uitgebreid ‘review’ van het hotel. Lijkt er inderdaad op dat de nieuwe eigenaar nog veel moet leren. Hopelijk klagen er genoeg gasten en trekt hij daar lering uit :wink:

Hallo, nu ik dit lees wil ik wel even reageren! Wij zijn bijna 2 weken terug nu van een goed verblijf bij Djeliba! De laatste dag hebben wij buiten bij t zwembad en t strand van Djembe gezeten en wij vonden de ligbedden heerlijk! Dus dat is iets persoonlijks denk ik dat je moet ervaren of je dat fijn vind…mooie locatie en niet vergeten de gezellige poco loco bar[emoji106]

Hallo Moon,
De bedden is inderdaad een kwestie van smaak. Misschien ziujn er nu andere bedden… In mijn tijd waren het voorgevormde niet verstelbare bedden. Daar kon je echt op je buik op liggen.
Vroeger (voordat de eigenaar van Djeliba overnam) was het resort van Djembe ALLEEN te gebruiken door de gasten. Nu mogen ook de Djeliba gasten er komen.
Het is er veel drukker en dat gaat ten koste van de intimiteit.