Discussie :Hoe veilig zijn we op vakantie?

Hoe veilig zijn we op vakantie vraag ik me dikwijls af?

(een voorbeeld) Op 26 juni 2015 vond er bij de Tunesische kustplaats Sousse een aanslag plaats waarbij ten minste 39 mensen, voornamelijk toeristen, om het leven kwamen.

Sommige beweren dat je nergens veilig bent,andere beweren dat veiligheid het een plaatselijke kwestie is !

Lappen jullie de negatieve reisadviezen aan jullie laars en ga je op vakantie of kiezen jullie een andere reisbestemming?

U kan hieronder je mening geven over dit onderwerp !

Dit is per land natuurlijk anders maar ik ben de hele wereld over geweest en voel me overal veilig. Als ik hier naar buiten loop kan ik ook net pech hebben denk ik altijd maar.

Zelf ga ik gewoon overal naartoe (waar dan geen oorlog is), waar ik wel altijd naar kijk is de vliegmaatschappij. Zo vlieg ik niet graag met Russische maatschappijen.

Je bent in de regel zo veilig als je zelf wilt …
en dan heb ik het niet over de terecht aangehaalde toestanden ivm oorlog en zo, die Utamaro aanhaalde :wink:

Ik blijf het herhalen (aangezien ik meer dan eens de vraag krijg over Brazilië) : wees diskreet en loop niet te zwaaien met tekenen of uiterlijk vertoon van rijkdom en je kan met een gerust hart rondreizen.

Bij Rusland staat: “Let op, veiligheidsrisico’s”. Dat zal ongetwijfeld, ik zoek het dan ook niet op, maar ik denk dat er overal altijd wel een risico is. Om me daar nu door te laten leiden? Nee, dan heb ik geen leven meer.

Ik blijf er in ieder geval niet voor thuis. Wat moet gebeuren, dat zal gebeuren.

Wij zijn net terug uit Spanje en ik moet toegeven dat ik er ginder niet eens aan gedacht heb . Toch ging ik niet graag op verlof ivm die dreiging.

Wij kijken wel altijd naar de veiligheid van het land.
Waar oorlog is gaan we niet naar toe.
Bosnië en Servië hebben geen negatief reis advies maar zijn ook niet geheel veilig.
Wij hebben ons hier geen moment onveilig gevoeld.

Doen waar je, je goed bij voelt.