Diepgang

Sinds een reis naar London vorig jaar, heeft het reisvirus bij mij toegeslagen. Helaas kan ik in mijn omgeving niet een goede reispartner vinden. Daarom deze oproep.

Ik heb nog niet heel veel gereisd en ben ook nog beetje zoekende naar wat ik precies wil. Maar ik heb wel een idee: Ik wil een stad/streek/land graag helemaal ontdekken en dus verder kijken dan de toeristische hotspots. Ik ga dan ook liever twee weken (of langer) dan een paar dagen naar London (en omgeving) bijvoorbeeld; je kunt dan alles rustig bekijken. Ik houd hierbij van diepgang; ik wil graag veel weten over bezienswaardigheden, maar ik wil ook vooral een stad/land ervaren, met zijn/haar vervoer, gebruiken, cultuur.

Misschien geeft dit ook een idee: Thuis lees ik het liefst de Trotter van A t/m Z door ter voorbereiding. En als het even kan, neem ik ook nog de Rough Guide en/of de Blue Guide mee.

Ik zoek een reispartner van ongeveer mijn leeftijd, die ongeveer hetzelfde over reizen denkt als ik. Er moet ook een persoonlijke klik zijn, lijkt me. Wat betreft reisbestemmingen lijkt me heel veel leuk: dichtbij in Europa (Scandinavie bijvoorbeeld), maar ook Azie (China, Japan, Vietnam), Noord- of Zuid-Amerika; bijna iedere stad/streek/land heeft wel iets bijzonders.

Nog iets over mezelf:
Ik ben 25 en woon in Enschede. Daar studeer ik aan de UT. Karakterschets: rustig, verlegen, intelligent, humor, onconventioneel, belangstellend. Hobbies/interesses: computeren, muziek luisteren, lezen, reizen en media.

Ik hoop snel iets van je te horen!

Hallo Sihida,

Ik lees je post en herken een " eenzame" reiziger, net als ik. Jij wordt gedreven door een intrinsieke drang om verder te willen zien dan het oppervlakkige toerisme dat velen beleven. Ik heb in 2010 het geluk gehad een reisgenoot te vinden die goed op mijn persoon aansloot, een zelfde diepgang aan de dag leggend, doch meer dan ik gefocused op natuur en minder op culturele aspecten. Zij en ik hebben nog steeds een goed contact alleen is zij door een aandoening voorlopig niet in staat te reizen. Jammer…

Ken je het gevoel dat je uit meer dan 1 persoon kan kiezen die met je zouden willen reizen alleen wil je niet met hen?
Als ik je tekst zo op het eerste oog lees voldoe ik net als jij net niet aan het paradigma van een doorsnee toerist.

Ik ben niet uit op het beeld dat vrouwen snel hebben van een man die een vrouw als reisgenoot zoekt, maar ik zoek een vrouw (in 2010 met Linda) omdat haar invloed mij op andere plaatsen brengt dan dat ik met een man op reis zou gaan.

Een reis maken doe ik zoiezo niet in een reisbureau, een reis moet voor mij op maat gesneden zijn en de planning van te voren verschaft al bijna net zoveel pret. Meestal begin ik samen met de planning een digitaal dagboek aan te leggen en wil tijdens de reis blijven posten. In 2010 waren 5 weken Amerika door 4 staten genoeg om bepaalde hiaten in mijn geheugen en van mijn reisgenote te induceren. Alleen de foto’s zullen het geheugen weer helpen.
Voor mij is natuur, culturele manifestaties als architectuur en antropologische zaken zoals met de autochtone bevolking contact maken een must. In het dagelijkse leven heb ik brede interesses, van Amerikaanse en Nederlandse politiek, ik heb een museum jaarkaart en sport zoveel als ik kan. Televisie kijk ik bijna nooit omdat er bijna alleen maar pulp en commerciële zaken te zien zijn en kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Ik wens als een mede ’ 1 procent-er’ op toeristisch gebied je een fijne jaarwisseling en heel misschien tot mails. Overigens ben ik iets ouder dan jij en dit zou voor mij ook een struikelblok kunnen zijn; maar gefilosofeer over leeftijd zegt niets. Ik kan te oud voor jou lijken en jij voor mij te jong. Dit kan alleen proefondervindelijk aan het licht komen zeg ik maar.

Groet van WJB

Voor sommigen is het niet helemaal duidelijk dat ik een man ben (vergeten in topic te zetten).

Dus hierbij:
Ik ben een man. :wink:

wjbgaatopreis, ik lees je mailtje nu pas, maar je bent nu niet meer geregisteerd, dus ik kan je helaas niet terugmailen!