Devon

Hallo ,

we willen Devon aandoen binnenkort .
Dartmoor,Lydford Gorges…Exmoor .
Wat kunnen we van daar nog bezoeken of een trip maken met een boot naar een eiland of zo .
Via Cornwall liever niet ,daar zitten we te ver af vrees ik .We verblijven in Honiton ,exeter .

Is het raadzamer om dan meer naar The New Forrest op te schuiven ?
Groetjes Joyce1:wereld:

Van Exeter naar Cornwall is best een lange rit, maar per trein kun je redelijk makkelijk van het vliegveld van Exeter naar Penzance rijden, en daar vandaan is het niet heel ver naar Lands End met de bus. Met eigen vervoer is het al helemaal een makkie.

Ik ken de regio met name als duiker, je kan er hele mooie (wrak)duiken maken. Ik heb heel veel boten gezien in de regio, maar ik weet dus niet zeker of er ook boten naar de eilanden gaan. Sorry! Plymouth is best een aardige havenstad, over de boulevard kan je heerlijk uitwaaien. Plymouth is tevens de stad waar Darwin begon met zijn rondvaart met de Beagle, en er zijn regelmatig tentoonstellingen die hier aandacht aan besteden.

Dank je voor de tip Jenny .
Dus van Exeter naar Pendzance rijden dan is het niet zo ver meer .
Bekijk ik even op de kaart .
Misschien makkelijker om daar ook een overnachting te nemen denk ik qua rijdtijden .
De wagen gaat mee op de Ferry,
Er gaan boten naar de eilanden maar je moet er vroeg zijn er worden naar het schijnt maar een bepaald aantal mensen mee .De boot is ook afhankelijk van het weer of het uitzet .

Bedankt voor je antwoord fijn ,
Joyce1

Jouw bericht is al van een tijdje geleden maar misschien dat andere bezoekers die dit onderwerp nog lezen er wat aan hebben.

Devon is inderdaad een uitstekende keuze en je kunt er een hele vakantie verblijven en dan nog niet alles gezien hebben. De kust in het zuiden is een absolute aanrader waar je ook heen gaat. In de buurt van Sidmouth in het oosten, Torquay meer centraal of Dartmouth en Plymouth meer in het westen.
Ook landinwaarts vindt je fantastische landschappen zoals Dartmoor en meer naar het noorden Exmoor. Exmoor grenst ook aan de kust en heeft grote kliffen. Ook een heel mooi gebied.

En inderdaad, Cornwall is vanuit Devon wel een stukje rijden maar zeker wel te doen.

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl

Dank je Michaél ,leuke website ! Neem ik verder nog door ,er is nog veel te zien .
De beslissing ligt nu tussen Schotland en Wales .

Groeten Joyce1:wereld:

Hallo Joyce,

bedankt voor het compliment. Schotland en Wales zijn beiden weer een uitstekende keus. Dat zal nog moeilijk kiezen worden waar je precies heen wilt. De ‘vakantiewaardige’ gebieden liggen in beide landen voor het oprapen. Mocht je richting het noorden van Schotland gaan, denk dan ook eens aan the Isle of Skye. Weergaloos mooi en je kunt er via een brug met de auto komen. Dat is als je met de auto gaat uiteraard. Het is wel een stukje rijden maar dan heb je ook wat.

Succes met plannen!

Michel