Depandafactor stelt zich even voor

Beste mensen,

Bij deze wil ik mij eventjes voorstellen:

Mijn naam is Robert (of Milo binnen het forum wereld) en ik ben 27 jaar oud.
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik informatie aan het verzamelen was over IJsland.
Toen ik zag dat er een apart gedeelte was voor IJsland, besloot ik mij ook aan te melden voor dit forum.

Ik ben altijd al iemand geweest die graag weg is en graag dingen wilt zien/ziet vd wereld.
2 jaar terug heb ik besloten om mijn motorrijbewijs te gaan halen met de insteek om met de motor op reis te gaan.
Weekendjes weg, een mooie tour maken door Europa, dat soort dingen.
Ik heb er al heel wat KM’ers binnen het land op zitten en geniet er dan ook met volle teugen van.
Helaas ben ik met de motor tot op heden nog steeds niet verder gekomen als België en daar zou dit jaar verandering in komen had ik besloten.

Echter 5 weken geleden ging ik op een mooie ZONdag met de motor weg en op de terugweg heb ik een (eenzijdig) motorongeluk gekregen.
Allebei mijn polsen op 2 plekken gebroken, rechterduim gebroken en mijn linkerpols gedislokeerd.
Ik zit nu al 5 weken in het gips, woon bij mijn vader momenteel omdat ik niet voor mijzelf kan zorgen en heb nog een lange, lange weg te gaan…
Daarbij kwam kijken dat het erg duur zou worden om mijn motor weer op te knappen (gezien de aanschafprijs) en de motor dus rijp voor de sloop was.

Conclusie: dit jaar wordt het geen motor rijden meer voor mij, ook vanwege het lange herstel- en revalidatie traject…

Vorig jaar is mijn relatie van bijna 8 jaar stuk gelopen en nu dit er weer bij, maakt het een lastig en vooral heftig jaar voor mij.
Vanwege dit alles heb ik besloten om mijzelf te trakteren op een mooie reis naar IJsland omdat dit al véélste lang op mijn verlanglijstje staat.
Ik ben van plan om alleen te gaan, omdat ik dan hoop op deze manier een hoop meer rust te kunnen vinden.

Nu even genoeg en ik zal het lijstje wat ik in een ander topic heb gevonden even plakken en invullen!

Reizen, vakantie of emigratie?
Reizen en vakantie en wie weet, op een dag, emigreren :slight_smile:

Wat is je naam?
Robert/Milo

Waar woon je?
In het kleine Zeeland- Yerseke

Verliefd, verloofd? (grenzeloos verliefd?)
Geen van allen, maar alle opties staan open

Met welke luchtvaartmaatschappij reis je het liefste?
Heb deze keuze nog niet zelf bewust gemaakt, of veel kunnen maken

Wat is je favoriete reisvervoersmiddel?
Motor

Heb je ooit een vreemd souvenir meegenomen?
N.v.t.

Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
N.v.t.

Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
N.v.t.

Welke landen heb je al bezocht?
*Toen ik klein was, met mijn ouders naar Spanje, hier weet ik nog weinig van.
Verder ben ik in in de volgende landen/steden geweest:

• Turkije
  • Duitsland
  • Parijs
  • Londen

Helaas dus nog niet heel veel gezien vd wereld.*

Welke landen wil je zeker nog bezoeken?
*Als eerste en met volle overtuiging dus: IJsland!
Ook zou ik graag nog eens naar de volgende landen willen:

• Canada en Amerika
  • Australië
  • Japan
  • Engeland/Schotland/Ierland met de motor
  • Bali
  • Venetië
  • Europa tour met de motor (België-Frankrijk-Spanje, of via Italië-Oostenrijk-Duitsland weer terug naar NL)

Welk land zou je nooit willen bezoeken?
Dat is een hele goede vraag…

Wat is je favoriete land?
Weet ik niet precies, maar het eerste wat in mij opkomt is IJsland en Canada/Amerika.

Wat is je favoriete stad?
Tot nu toe Londen (omdat ik nog niet meer heb gezien xD )

Wil je nog iets kwijt?
Ik denk dat ik mijn verhaal grotendeels hierboven al heb gedaan haha.
Verder zou ik willen zeggen dat, aangezien ik een trip naar IJsland wil gaan maken alle tips/adviezen welkom zijn!
Maar ik denk dat eventueel een apart topic met mijn wensen e.d. wat betreft IJsland handiger zou zijn dan

Groetjes Milo

Hoi Milo,
Welkom op wereldwijzer!
Wat een uitgebreid verslag van je reiservaringen,heb je al ondertussen het IJsland Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere reizigers die dit prachtig land al bezocht hebben in het verleden.
Met vriendelijke reisgroet,georgessiam.