December/Januari naar Zuid afrika

Help!

Ik moet een keuze maken in januari, tussen de stranden rondom Durban of Kaapstad? Wie heeft er tips.
We gaan in dit deel van onze reis voor relaxen op het strand en mooi weer.

Kaapstad! Hier heb je heel veel stranden en allemaal zijn ze even mooi!
Bekende stranden zijn Camps Bay, Clifton 1,2,3,4, Llandudno enzovoorts.

Kijk even op deze site: www.KaapstadMagazine.nl. Daar vind je veel informatie.

Lees dit artikel bijvoorbeeld: http://www.kaapstadmagazine.nl/todo-overdag/Voor-de-Kids~c27/De-Westkaap/Zon-zee-en-zand-op-het-strand-van-Camps-Bay~315

Succes met beslissen en veel plezier! groeten chris

Bedankt!

Was al flink aan het lezen geslagen en was er zelf achter gekomen dat Kaapstad waarschijnlijk mooier was voor ons doel. Maar toch fijn om dat bevestigd te krijgen.

Groet Manju

Ik ben afgelopen januari/februari in van Johannesburg naar Kaapstad gereden en weer terug. Ben 3 weken in Durban geweest. Mocht je daar naar het strand gaan, dan zou ik naar North Beach gaan bij Joe Kools of naar Uhmlanga, het strand daar is een stuk ‘veiliger’. Ben ook naar de stranden rondom Kaapstad geweest, Clifton, Campsbay etc. Hardstikke mooi!!! Water was wel veeeeel kouder dan bij Durban.

Mooi Bly!!!

ik ben het helemaal eens met Hng… Hoewel Kaapstad wat mooier is, is het water daar me te koud! Tussen kerst en Nieuw Jaar zou ik Durban zelf vermijden. Het is er dan ongeloofelijk druk en word je als toerist nog wel eens lastig gevallen. Twee plekken die in KZN aan te raden zijn - ‘Leisure Bay’ in Port Edward, en Scottsburgh net ten Zuiden van Durban.

Ik werd aangeraden om naar Durban te gaan. Daar gaan inderdaad de meeste mensen naartoe, en misschien is dat juist iets goed. Ook Nieuwjaar of Kerstmis vieren is daar zeer leuk.
Je moet natuurlijk houden van de drukte… En dat is niet iedereen gegunt

Jongens, bedankt voor jullie tips. Inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt. Het word toch Kaapstad, volgens mij is het heel mooi, en tja dan maar wat kouder water. Heb meer hekel aan regen dan aan koud water. Heb inmiddels ook een binnenlandse vlucht geboekt naar kaapstad.
Forum beheerder. Mijn vraag mag verwijderd worden.

Misschien zijn er nog mensen die rond deze periode willen gaan naar Zuid Afrika, maar die gewoon niet weten naar waar…

Als je geen post meer wilt ontvangen omtrent deze topic, meld je dan af onderaan de email.