De wereld bezichtigen

Hallo,

Dees is een vraag naar de ervaren mensen.

Ik wil heel de wereld gaan bezichtigen.
Echt elke plaats gaan verkennen, elk monument zien.

Ik wil mijn dagelijkse leven en job er voor opgeven en gewoon vertrekken.

Gaan leven als wereld reiziger.

Mijn vraag is dan hoe zal het aan geld komen worden? Is het zo dat je dan in elk land wat gaat bij verdienen om zo voort te gaan?

Zijn er hier mensen die die ervaring hebben met dees idee?

Alvast bedankt,

Groeten.

En zijn er trouwens mensen die het zelfde idee hebben?

Hey Bjorn,

Ik was een beetje aan het rondkijken op deze site en zag je bericht staan. Een aantal jaar geleden ben ik naar Turkije gegaan om te werken en dat had ik van te voren via Nederland geregeld. Daarna heb ik in Spanje gewerkt en dat was weer voor stage. De hele wereld heb ik helaas nog niet gezien:wereld: Maar ik heb hierdoor wel gezien dat het sowieso handig is om gewoon je cv mee te nemen en ter plekke werk zoeken, ligt er natuurlijk wel aan in welk land. Als je een werkvergunning hebt is het natuurlijk een beetje lastig…
Heb je hier al van gehoord: http://www.couchsurfing.org/ ??

Misschien heb je er wat aan,

groetjes Danielle

Hallo Danielle,

Bedankt voor je bericht, zeker van enig nut!
Heb zelf een 2 tal jaar geleden ook een contract gehad in Griekenland Kos eiland als Hotel Entertainer maar dat was niet meteen het geen ik zocht om de wereld te verkennen.
Ben terug gekomen en heb me hier een jaar bezig gehouden met een vaste job maar de gedachten is er terug om toch men plannen door te zetten om de wereld te verkennen.
Heb het gevoel dat ik er anders later spijt van krijg.
Ik weet het leven is lang maar NU zijn we jong he.
Nog eens bedankt!

Groeten, Bjorn.

Hi Bjorn,
Ik ga vanaf mei een jaar door Azie reizen. Ik ga niet werken, qua geld heb ik gespaard en heb voor mezelf een budget opgesteld wat ik uit mag geven per maand.
Het hangt heel erg af van waar je naar toe gaat. Azie is goedkoop maar Australie is bijvoorbeeld weer een stuk duurder.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je spaargeld hebt maar je moet in ieder geval wel iets van 10.000 euro hebben denk ik wat je uit mag geven van jezelf. Als je namelijk alleen maar overal gaat werken is het meer werken in het buitenland dan reizen.
Heb je al een idee welke landen je wilt zien?
Groetjes,
Wendy

hey
ik ben christine 24jaar van antwerpen.
vergeet niet om werkvisums aan te vragen. voor ieder land geld een andere regeling.
je kan ook vrijwillig gaan werken in ruil voor kost en inwoon of betaalt fruit gaan plukken of zo.
goede sites hiervoor zijn WWOOF.com en workaway.info

wanneer wil je vertrekken?
ik volgend jaar in februari

laat maar iets van je horen
groetjes
christine