Deze week is hij er weer: de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Wie gaan er allemaal heen?
Ik ben er zelf de hele week :chin:
Ben er vorig jaar geweest, maar vond er niet veel aan.
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel aan had… of het ging over campings of over pakketreizen…
maar als je het liefst alles los boekt dan heb je daar niet zo heel veel aan.
Laurens, welling kom ik vrijdagavond ff langs om een handje te schudden.
Ik ben er jaren geleden ooit eens geweest. Veel afdelingen zeggen me inderdaad weinig omdat ik vrijwel altijd individueel reis. Toch maar eens kijken om inspiratie op te doen.
Ik ben er geweest. Ik vond het wel heel inspirerend. Natuurlijk veel touroperators, maar ook verkeersbureau’s en ministeries van toerisme die je veel over hun land kunnen vertellen. Neem wel je Engelse talenknobbel mee. Ik vond het prachtig om van het ene sfeertje in de andere te vallen Voor een bescheiden voorproefje, zie ons artikel over de Vakantiebeurs in ons Wereldwijzer Online Reismagazine
Groetjes, Anne
Vind het altijd wel leuk, vaak niet eens zozeer om gericht informatie op te doen, maar juist ook om her en der leuke gesprekjes met mensen van kleinere reisorganisaties voor aparte landen te hebben. Je komt er helemaal door in vakantiestemming. Maar dit jaar even niet, aangezien ik vanaf morgen een nog beter middel heb om in vakantiestemming te komen: vakantie!
Ah, dat zou leuk zijn Jenny!
Leuk je even gesproken te hebben Jenny
insgelijks!
Ik lees je berichtje nu pas. Ik was donderdag in onze stand. maar goed, paar jaar geleden stonden we beiden in de stand van Wereldwijzer, dus ik heb je al eens gezien Het wordt steeds meer een enorm terras, die beurs. Wij stonden naast het Griekse Giros restaurant dus ik had de hele dag trek
Nou als ik een bezoekje breng aan het reisgenotenforum hier op wereldwijzer,zie ik dat er veel mensen zijn die interesse vertonen om dit jaar op vakantie tegaan naar Thailand.
Hoe was dat op de vakantiebeurs,welke bestemmingen waren zoal populair onder de bezoekers?
Aangezien ik er alleen voor Nepal sta zou ik dat niet weten
Oh ja, maar we hadden toch even op het terras kunnen zitten nog Erik
Ons viel op dat ook veel mensen Indonesië wel zagen zitten…
Voor mijn gevoel was de grootste drukte in de hallen waar ik eigenlijk niet ben geweest. Duitsland, Belgie, Oostenrijk, Slovenie. Veel kampeervakanties en bungalowparken. De hallen met verre reizen waren redelijk rustig.
Welk land populair is, is natuurlijk moeilijk te zeggen Georges. De grote reisaanbieders als Fox, Koning Aap, Djosers, Shoestring enz bieden natuurlijk vele reizen aan.
Indonesie had meerdere kleine aanbieders bij elkaar staan, maar toen ik er liep waren daar maar weinig mensen. Die opzet vond ik leuk, jammer dat het niet levendiger was.
Ik wilde eigenlijk info over Uzbekistan, maar daar heb ik niks over kunnen vinden. (Behalve de grote aanbieders als Eurocult, Tiara Tours, VNC en andere aanbieders van niet-backpackreizen.) Dat vond ik wel jammer…
Voor diegenen die op de Vakantiebeurs niet echt antwoord vonden op hun vragen (en naargelang waar je woont ivm te afleggen afstand) kan dit misschien een meerwaarde betekenen t.o.v. de klassieke vakantiebeurzen, -salons :
zie bericht #2 dd. 09/01/2013 onder punt 3) 28ste “Reismarkt Brugge” , Vlaanderens alternatieve reisbeurs
Stadshallen, Grote Markt, Brugge
showthread : http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=129227
…eventueel in combinatie met een weekendje Brugge, “Venetië van het Noorden” ?
Nou zelf ga ik volgende week een kijkje nemen in Antwerpen !
Ook nog ff zeggen dat India het gastland van de 35ste editie wordt op het Vakantiesalon.
Het vakantiesalon is heel gemakkelijk te bereiken zie bericht#3 http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=129227