De man achter rxr

Hallo forumgenoten,

Laat ik mij meteen maar even voorstellen. Ik ben Ruben en ben nu 22 jaar en hou van reizen. Gewoon in aanraking komen met andere culturen is geweldig. Zowel de rust die je bijvoorbeeld vindt bij de Scandinavische volkeren als het temperament dat we kunnen vinden aan de mediterraanse kust. Ook de locale cuisines vind ik prachtig om mee te maken. Ik hou zelf dan ook van eten koken maar ook om typische gerechten te proeven waar ik op dat moment ben.

Zowel cultuur als natuur vind ik mooi om te bekijken en kan ik dan ook echt van genieten. Zelf ben ik dan ook een amateur fotograaf en ga ook altijd opzoek naar enkele mooie foto’s waardoor ik de reis goed kan herinneren. Niet met 1000 foto’s thuis komen maar gewoon met een paar goede.

Ik heb mezelf als doel gezet om voor mijn 25e in elk land van Europa zijn geweest. Op dit moment loop ik op schema maar ik moet nog wel een aantal landen:

De landen waar ik geweest ben:
Noorwegen
Zweden
Denemarken
Nederland
Belgie
Luxemburg
Frankrijk
Andorra
Monaco
Spanje
Portugal
Italie
Vaticaanstad
San Marino
Zwitserland
Oostenrijk
Tjechie
Polen
Estland
Letland
Litouwen
Slowakijke
Hungarije
Slovenie
Kroatie
Bosnie Hercegovina
Montenegro
(Gibraltar)

Welke landen ik nog moet
UK
Ierland
IJsland
Lichtenstein
Wit-Rusland
Oekraine
Roemenie
Moldavie
Bulgarije
Griekenland
Macedonie
Servie
Alvanie
Finland
Cyprus
Malta
(Turkijke)
(Rusland)

De haakjes zijn landen waarvan ik nog twijvel als die wel bij mijn landen van Europa horen.

Verder heb ik al deze landen met de auto bezocht. Ik rij op lpg dus veelal is met de auto goedkoper
als je met meerdere mensen gaat en je kunt veel meer meenemen.

Er staan nog 3 a 4 auto vakantie op de planning. Lichtenstein, Engeland, Rusland mischien (Kallingengrad) en wellicht nog
het laatste rondje in het oostblok.

Hoi Ruben,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in Europa,hoe waren trouwens je reiservaringen over Montenegro,kan je daar iets meer over vertellen?
In iedergeval kan je altijd je tips over de landen waar je al bent geweest kwijt op de Europese landen forums hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Ruben!
groet,georgessiam.

Montenegro is een mooi land. Vooral Kotor is prachtig om te zien. De stad is gebouwd rond een fjord.
Het is als ware Noorwegen maar dan met een warm klimaat. Al heb ik duizend maal liever Noorwegen
maar goed, zeker de moeite waard.