hay,
ik ga dadelijk 10 maanden in Edmonton stage lopen maar nu moet ik vanuit school gaan onderzokeen welke gebruiken en cultuur Canada heeft,
b.v. rare gebruiken, gebaren, enz.
heeft iemand een idee?
en is er toevallig iemand in Edmonton die tot september blijft en een kamer over heeft?
haha dat is vast teveel gevraagd,
maar weet iemand dat?
ja vink ook, maar t is zo moeilijk om canadezen te vinden hier in nederland
veel mensen kennen wel canadezen, maar die wonen dan in canada en zijn meestal op de leeftijd dat ze geen internet gebruik hebben of de mensen er geen contact meer mee hebben…
Tja ik kan je wel het een en ander vertellen over hen cultuur, heb er bijna 3 jaar gewoond. Ik moet wel zeggen dat het blijkbaar erg verschilt per regio. Zo zijn ze in het westen veel multicultureler ingesteld dan het oosten. Over het algemeen zijn ze allemaal heeeeel beleefd, maar de vriendschappen zijn allemaal wat oppervlakkiger dan hier. Maar ik zeg maar zo,just go with the flow!
Canadezen zeggen ook vaak ‘eey’ / ‘eh’ aan het eind van hun zin. Ze bedoelen dan ‘toch?’ of ‘klopt dat?’ Het is zeg maar een vraag aan het eind van hun zin om een bevestiging te krijgen of je mening te vragen.
Ik heb voornamelijk in het westen gezeten, misschien dat t in t oosten anders is.
Ohja, ik weet niet naar welke kant van t land je gaat, maar ik heb een tijdje in het buitengebied gezeten en als je daar dan op zaterdag naar de kroeg gaat dan draaien ze dus ook gerust countrymuziek. Alle leeftijden lopen door elkaar (vanaf 18 en daar zijn ze fanatiek op) en mensen dansen daar dus ook in setjes op de muziek. Heel apart om te zien, maar wel mooi om mee te maken.
Groet
Ferdie
Ik heb 5 maanden in Edmonton gezeten, en het is behoorlijk moeilijk om woonruimte te vinden. Ze zitten namelijk midden in de olie business. Dus veel werk en veel mensen!
Ik heb in verschillende gastgezinnen gezeten, en dat beviel mij prima.
Inmiddels al ruimte gevonden?.. hoop ik! Anders moet je het even vie je uni of school proberen!