West Canada

Hallo,

Ik woon sinds september 2007 in Toronto en loop hier stage voor een tour operator. Ik wil graag na mn stage, in juni gaan rondreizen in West-Canada! Heeft er nog iemand plannen om hier heen te gaan?

Groetjes Else

haaj…
Ik zal gelijk maar vertellen dat ik niet met je wil mee reizen door west canada maar ik wilde je vragen of je mij misschien wat tips of info kan geven over canada…ik zelf wil er voor een paar maanden tussen uit, wil graag naar canada. Ik zal een verblijf plaats moeten hebben een baan. Ook ben ik erg benieuwt hoe jij het in Canada hebt.

hoor graag wat van je

groetjes floortje

Hoi Floortje,

Ik had mijn stage al vanuit Nederland geregeld; brieven gestuurd en erachteraan gebeld want anders hoor je nooit wat van ze terug. Mn verblijfplaats werd weer met mn stage geregeld dus dat was wel makkelijk. Je kan je ook registreren op www.easyroommate.com of www.roommates.com om een kamer te vinden. Ook veel mensen kiezen ervoor om bij een gastgezin te gaan wonen, maar het ligt er natuurlijk aan wat je zelf het liefst wil. Verder moet je als je langer dan 6 (?) maanden wilt blijven een visum regelen.

Ik heb het hier erg naar mn zin. Toronto is een geweldige stad en al is het de grootste stad van Canada, het is niet moeilijk om hier je weg te vinden. Er wonen hier mensen van veel verschillende nationaliteiten en er is hier genoeg te doen. In de zomer is het hier vaak rond de 30 graden en kan je lekker naar het strand bij Lake Ontario. In de winter is het trouwens erg koud! Het is al -20 geweest en de echte winter schijnt te komen in februari. Wel geweldig trouwens om een echte winter mee te maken met veel sneeuw. In de omgeving is ook veel te doen, in Ontario en Quebec, zoals de Niagara Falls, Algonquin Park, Ottawa, Montreal en Quebec. In de winter kan je zelfs skien, al zijn de ‘bergen’ niet erg hoog. Je kan natuurlijk ook naar West Canada gaan, bijvoorbeeld Vancouver.

Ik werk voor een tour operator die reizen organiseert in Canada, dus als je nog vragen hebt over wat je hier allemaal kan doen kan ik die vast wel beantwoorden!

Groetjes Else

Hey Else,

Ik begin in Mei in Toronto hier ga ik eerst mijn tante opzoeken en zeker Toronto checken. Lijkt mij onwijs om west Canada te gaan bekijken en ben vreselijk benieuwd naar Vancouver heb er alleen maar onwijs goede dingen over gehoord. Lijkt me leuk om met je in contact te komen zoiezo ben ik op zoek naar mensen die naar Canada gaan/zijn. Hoe bevalt Toronto trouwens volgens mijn tante is het daar super maar ja wie zegt dat niet over haar eigen stad. Ik kijk uit naar je reactie.

Bart van Steenis

Ha Else,

In mijn fanatisme heb ik alleen je bovenste post gelezen. Mijn vraag over Toronto is dus wel een beetje beantwoord in je reactie naar Floortje klinkt wel ongelofelijk goed.

Bart

Hai Else en misschien ook Bart,

Ik ben van plan om dit jaar ook naar Canada te gaan. Ik wilde eerst voor een tijd naar Ontario met een kennis van me en daarna doorreizen naar Alberta maar helaas gaat het eerste gedeelte niet meer door en ben ik nu een reisgenoot kwijt geraakt en op zoek naar een nieuwe. Is toch gezelliger en zie je veel meer. Wanneer ik ga is nog niet bekend ligt aan een evt reisgenoot. Ik hou van het buitenleven en heb wat dat betreft al aardig wat over Canada gehoord en ga het nu graag zelf ontdekken. Ik ben 22 jaar, werk momenteel in Denemarken op een boerderij maar ik heb als opleiding het MTRO-Toersime gedaan.

De eventuele uitstapjes waar Bart het over had klinken erg interressant.

Als jullie nog iets willen weten hoor ik graag van jullie.

groetjes franciska