Pfff, ik snap wel waarom mensen voor een reisbureau kiezen…
oke, ik ben eigenwijs en wil alles zelf doen… maar ik zie het even niet meer.
Wat kan ik het beste doen met de binnenlandse vluchten? Het lijkt erop dat ik via sites als de anwb en vliegtickets.nl alleen bij Quantas kan boeken, kijk ik verkeerd of is dat zo? Als ik op de site van Jetstar kijk zijn de prijzen stukken lager.
Maakt het voor de prijs wat uit of ik het vanaf hier in Nederland boek of dat ik het iemand in Australie voor me laat doen?
Groetjes, Stans
Hoi!!
Ja, ben ook aan het plannen voor AUS. Maar zelf plannen is wel leuk Op sommige trajecten vliegt alleen Qantas. Maar als je Googled op ‘Domestic Flights Australia’ krijg je een berg websites waar je tickets binnen Australië kunt vergelijken.
Met je cerditcard kun je die met een gerust hart boeken. Maakt niet zoveel uit of je dat nu via ANWB ofzo doet of via de airline zelf. NL sites en vergelijkingswebsites rekenen vaak boekingskosten, dat heb je direct bij een airline niet.
Op http://www.flightcentre.com.au of http://www.travel.com.au/domestic-airfares/ kun je bijvoorbeeld prijzen vergelijken.
Weet je al waar je naartoe wil vliegen?
Succes!!
hoi loves-enz.
ik ga kijken op de sites die je aangeeft.
en ik weet waar ik heen wil
van Melbourne naar Sydney
van Sydney naar Alice
van Alice naar Cairns
Alles in augustus
Wanneer ga jij? en waar en hoe en zo? pure nieuwsgierigheid en belangstelling!
Groetjes
Stans
Hoi!
Wij gaan in Sept en Oct. We beginnen in Sydney, vliegen dan naar Alice en dan naar Cairns en willen dan weer afzakken naar Sydney. Wat ik trouwens zag is dat je bij Qantas Multi Destination Tickets kan kopen. Daar heb ik in de US goede ervaring mee. Is vaak goedkoper dan allemaal losse tickets kopen (tenzij er echt heel goede aambiedingen zijn). Aangezien alleen Qantas rechtstreeks van Alice Springs naar Cairns vliegt is dat denk ik dus wel een aardige optie.
Vind het wel leuk al dat gepuzzel
Dan gaan we zo’n beetje dezelfde plaatsen aandoen.
Bedankt voor de tip, ik ga kijken,
En ja, het gepuzzel is leuk, voorpret! maar soms ook lastig, gelukkig hebben we elkaar!
Stans
Tickets bij Jetstar (is onderdeel van Qantas) of Virgin Blue (de andere goedkope domestic flight) kun je gewoon online vanuit NL kopen/bestellen.
Onlangs van Brisbane naar Sydney gevlogen en kan me niet herinneren dat ik ergens mijn adres of iets dergelijks moest ingeven. Je betaald gewoon met creditcard en that’s it.
Ik vind deze website altijd erg fijn:
Het geeft een heel goed overzicht van de vluchten en de prijzen per maand. Ik zit nu vanaf januari in Australië en heb eigenlijk niets van tevoren gepland en dat bevalt me eigenlijk beter als dat ik veel mensen die rennen en haasten voor hun vluchten. Ik begrijp dat je 4 weken hebt en wel enigszins een planning moet hebben. Toch gaat het boeken van vluchten hier zo snel en is het redelijk goedkoop (last-minute gezien). In 1,5 maand tijd heb ik het volgende gedaan zonder planning:
Melbourne - Adelaide
Adelaide - Melbourne (great ocean road)
Melbourne - Hobart
Hobart - Hobart (rondreis Tasmanië)
Hobart - Sydney
Sydney - Fiji
Fiji (rondreis van 2,5 week)
Meestal boekte ik vluchten een paar dagen van tevoren.
Ik reis trouwens in Augustus ook van Sydney naar Alice en waarschijnlijk naar Cairns (óf Darwin, ben er nog niet uit).