De Argentina a México, April 2010

Beste Roadtrippers…

Ik ben Eva, 23 jaar en ik heb het plan om van Argentinie, Bolivia en Chili, via Centraal Amerika, via Guatemala en Belize naar Mexico te reizen. Mijn reis start in April, Buenos Aires, waar ik de eerste week bij een vriendin zal verblijven maar daarna wil ik graag de hotspots van Argentinië (Bariloche, Iguazu, Mendoza, Salta) Chili, en (misschien) Bolivia gaan verkennen. Vanaf Santiago of La Paz, daar ben ik nog niet helemaal over uit, vlieg ik eind Mei richting Panamá om zo per bus Centraal America te verkennen, en Yucatán. De laatste paar weken zal ik weer bij een vriendin in Mexico crashen… De reis zal zo’n drie maanden in beslag nemen, dus tot begin Augustus.

Verder… ben ik bezig met het laatste jaar van mijn studie Spaans, dus aan de taal zal 't niet liggen denk ik :wink: heb ik in de voorgaande jaren al eens het wonderbaarlijke Peru en Magisch Mexico bezocht en studeerde ik vorig jaar in Andalusië.

Ik kan het ook alleen doen, maar het lijkt me natuurlijk veel leuker om (delen) samen te reizen, en ook vanwege de veiligheid… Dus bevinden jullie je ergens op mijn pad rond die tijd en lijkt het je wel wat om samen te reizen, mag je me natuurlijk altijd mailen, of reageren in’t topic.

Saludos,
Eva

Beste Eva,

Om te beginnen… je plannen klinken echt super leuk!

Ik ben Jolanda en zit op dit moment ook in het laatste jaar van mijn studie Spaans. Eind maart of begin april ben ik klaar en dan wil ik graag door Zuid-Amerika gaan reizen. Ik heb nog geen concrete plannen gemaakt, want ik wil samen met iemand gaan. Zoals je al zegt, dat is een stuk gezelliger en ook veiliger.

Ik studeer aan de Universiteit van Utrecht en ben 22 jaar. Ik heb voordat ik aan mijn studie begon een jaar in Barcelona gewoond en ik heb een Mexicaans vriendje gehad. Met mijn Spaans kom ik dus ook een heel eind.

Mijn plan is om in elk geval door Argentinië en Chili te reizen, maar verder maakt het me niet zoveel uit. Alle dingen die ik nu niet kan zien ga ik nog wel een andere keer bezoeken. Ik wil twee tot drie maanden gaan in dezelfde periode. Het lijkt me leuk om wat meer over jou en je plannen te weten te komen, misschien kunnen we dan een deel van de reis samen maken.

Als je meer over mij wilt weten hoor ik het graag!

Groetjes, Jolanda

He Eva en Jolanda!
Ik wilde net zelf een oproep plaatsen, toen ik jullie berichtjes las! Ik heb namelijk net mijn baan en huisje opgezegd, ben m’n auto aan het verkopen… en vanaf april is het dan zover: ik ga een wereldreis maken en starten in latijns-amerika! Vooral voor dit eerste gedeelte lijkt me reisgenootje(s) wel erg gezellig! Vooral Argentinie en Bolivia lijken me super. Nog geen heel concreet plan dus, maar ik heb dan ook alle tijd om rond te reizen… dus sta overal voor open :slight_smile:

Wat zijn precies jullie reisplannen? (en ben je idd nog steeds op zoek naar n reisgenootje?)
Missch is het makkelijker als je me mailt: [EMAIL=“meelvanmij@live.nl”]meelvanmij@live.nl

Grtz,
Marjolein

Hoi!

Wat een superleuke plannen heeft iedereen!
Ik ben ook in april, mei en half juni in Argentinie te vinden. Ook wil ik een klein gedeelte van Chili doen, maar richt me nu vooral op Argentinie.
Het lijkt me erg gezellig om hiervan delen met anderen te doen!

Ik ben 20, momenteel student Communicatiewetenschappen maar ik ga hier mee stoppen. Daarom heb ik de komende paar maanden de tijd van de wereld voor ik begin aan mijn volgende studie! (Theaterwetenschappen + basisopleiding Regie)

Spaans is bij mij nog in de beginselen, ben nu aan het leren. Begin mijn reis daarom ook met 1 of 2 weken taalcursus in Buenos Aires.

Als jullie nog reisgenootjes zoeken voor delen van jullie reis hoor ik het graag!

Groetjes, Britt
[EMAIL=“brittsophie@hotmail.com”]brittsophie@hotmail.com

Hola Chic@s…!

Wat een spontane reacties…! Leuk! Misschien kunnen we via dit topic wel allemaal wat regelen om evt. delen van de reis met elkaar te maken. Als jullie je dan toch allemaal op suelo latino bevinden…? Wel zeg ik maar meteen dat ik een vrije reiziger ben, en graag mijn eigen plan trek. Mochten onze wegen scheiden, dan is dat prima. Maar dat idee hebben jullie hier vast ook over.

Ik heb een reisplan opgesteld met wat data en plaatsen, landen en wereldwonderen erin die ik wil nastreven. Ook heb ik de bussen uitgezocht en enkele andere dingen. Ik vind het persoonlijk altijd fijn om een plan te hebben. 9 van de 10 keer kom ik het niet na, maar dan heb je iig iets. Ik zal hier even vertellen wat ik óngeveer van plan ben, en voor het exacte reisplan kan ik jullie mailen.
misschien komen er wat data en plaatsen overeen, of misschien kunnen we meeten ergens. Ready for Part I?:vak01:

Half April vlieg naar Buenos Aires. Blijf daar een week bij iemand die ik ken. Vanuit BA wil ik via Puerto Madryn naar Bariloche (en Chile). Vanuit daar terug naar BA, (eventueel Uruguay). Dan vanuit BA naar Iguazu -Salta - desierto de Atacama (Chile) . Vanuit daar naar Santiago (en missch. Valparaíso).

Heb ook nog alternatieve routes, maar ik blijf maar aanpassen :wink: PART II

Eind Mei, begin Juni vlieg ik vanuit Santiago naar **Panama Stad. **Vanuit hier, wil ik per bus, door Central Amerika. Dus Pánama, Costa Rica, El Salvador, Nicaragua, Guatemala, Belize, Mexico Yucatán. Then… Oaxaca - Acapulco etc. De laatste twee weken blijf ik overal en nergens bij amigos mexicanos, en pak ik de laatste week grootste stad ter wereld nog ff erbij. Vanuit Mexico City ik terug vlieg naar A’dam op 10 Augustus…

Het zijn dik 3 maanden die ik heb, en die leg ik dan vooral per bus af voor zover dat mogelijk is.

Klinkt heel erg goed! Ik ben ook meer van het plannen, vooral als je in een land bent waar je (in mijn geval) nog nooit geweest bent. Zoals ik al zei richt ik me vooral op Argentinie. Het plan wat ik tot nu toe heb opgesteld is een heel rondje vanaf buenos aires:

Aankomst, 2 weken verblijven in Buenos Aires. Hier vanuit wil ik ook een dagtripje Montevideo (uruguay)
Dan vervolgens naar boven, via Rosario (klein stadje, maar hoor er hele leuke dingen over) naar Iguazu. Dat lijkt me echt super om te zien! Dan vervolgens naar Salta. Vanuit daar weer naar beneden, richting Mendoza. Dan: Mendoza - Bariloche - Puerto Madryn (+Valdes) - Ushuaia. Dan wil ik vanuit Ushuaia naar Santiago, om daar 1 a 2 weken Santiago en Valparaiso te bezoeken. Dan ga ik weer richting huis…

Dingen die ik buiten de steden zeker wil zien zijn: de Iguazu watervallen, het Valdes natuurreservaat, Vuurland (!).

In totaal wil ik er ruim 2 maanden over doen. Ik dacht zelf aan ongeveer 2 maanden Argentinie, en dan dus nog 1 a 2 weken Chili. Ik wil beginnen in begin april.
Ook ik wil voornamelijk met de bus reizen. Ik heb dit al grotendeels uitgestippelt, en het is erg goedkoop en goed te doen!

Ik zie wel een paar overeenkomsten in onze reis! (Buenos aires, iguazu, salta bv!)
Het lijkt me inderdaad leuk om te meeten met iedereen die ook vergelijkingen ziet!