De 3 mooiste plekken van Afrika

  1. Zanzibar (tanzania)
  2. Fez (marokko)
  3. Serengiti NP (tanzania)

3 maar?

  1. Kunene, noord/west Namibie
  2. Serengeti Tanzania
  3. masai marai Kenia
    >>>

Madagaskar(zonder één specifieke plek te noemen)
Uganda (zonder één specifieke plek te noemen)
Zuid-Afrika (zonder één specifieke plek te noemen)

NP Bwindi(Uganda)
NP Murchison falls(Uganda)
NP Queen Elisabeth(Uganda)

Eén plaats: Onze zitbank naast de Crocodile river in Marloth Park met zicht op KNP!

Lastig, er zijn zoveel mooie plekken in Afrika en dan heb ik helaas nog niet eens alles bezocht!

Hier is mijn top 3 (tot nu toe):
1 Nacala - Mozambique
2 Lake Malawi - Malawi
3 Sossusvlei - Namibia

1/ De Okavanko Delta Botswana.!!!

2/ Kaapstad/Waterfront.

3/ Ethosa Wildpark Namibie

Toch “Yankari National Park” in Nigeria! Steekt met kop en schouders boven de Serengeti e.a. uit omdat de dieren hier (nog) niet gewend waren aan mensen…

Is inderdaad veel leuker dat je de dieren niet goed kan bekijken omdat ze van je wegrennen…

Goed bekijken kun je ze in de dierentuin ook…

  1. Samburu Kenia
  2. Chobe Botswana
  3. Lake Bunyonyi Uganda

maar 3? :slight_smile:
afrika telt ontelbaar mooie plekken…
dogon, mali
okavango delta en kalahari, botswana
bukavu streek

Tot nu toe:
Chobe NP (Botswana)
Sossusvlei (Namibie)
Victoria Falls (Zimbabwe)

De drie mooiste plekken in Afrika : Dogonland in Mali, Vulcanopark in Rwanda, Namibwoestijn in Namibië.

Uiteraard is het best spijtig dat er slechts drie locaties of landen kunnen opgegeven worden. Wij vinden dat ook Madagascar een niet te versmaden land is.

1- Zanzibar (Tanzania)
2- Sani-pas (Lesotho)
3- Tafelberg (Zuid-Afrika)
groetjes en veel reisplezier in 2012

1 Sossusvlei en Dead Vlei Namibie
2 Ngorongoro Crater, Tanzania
3 Masai Mara en Serengeti, Kenia

Toen ik als kind de Ngorogoro crater bezocht (1968) vond ik het in een woord prachtig en in 1993 ook nog wel. Maar mijn laatste bezoek (2010) was een grote teleurstelling: veel auto’s en nauwelijks dieren.

Wij zijn daar in 2006 geweest. We mochten toen maar een halve dag de krater in om het aantal bezoekers in de krater te beperken. We hebben de big-five gezien en een hunting van 7 leeuwen op een kudde van zo’n 200 buffels. In onze verbeelding zou dit het paradeis op aarde kunnen zijn. Als de rem er af is gehaald, kan ik mij voorstellen dat het nu een grote teleurstelling kan worden.

1 Simien Mountains National Park Ethiopia
2 Lacs des Oiseaux Burundi
3 Ruaha National Park Tanzania