Volgens reisgidsenuitgever Lonely Planet zijn in 2014 deze 10 steden Topbestemming :
1 Paris, France
2 Trinidad, Cuba
3 Cape Town, South Africa
4 Rïga, Latvia
5 Zürich, Switzerland
6 Shanghai, China
7 Vancouver, Canada
8 Chicago, Illinois, USA
9 Adelaide, Australia
10 Auckland, New Zealand
Nah ja, Adelaide kan m.i. optisch toch echt niet ruiken aan enkele andere Australische steden. Gemoedelijk en met een mooie omgeving ja, maar de stad zelf is niet echt boeiend.
Nou spijtig dat Brugge niet vermeld staat als topbestemming op de LP.
Brugge is bekend geworden als het `Venetië van het Noorden,een middeleeuws aandoende charme met een wereldse elan - die zeldzaam is in de rest van West Europa.
'Lonely Planet’s Best in Travel 2014’ is al aan de negende editie toe. Met elk jaar een nieuwe landen, steden en regio’s top-10. Dit zegt genoeg eh.
Parijs topstad !? Tja … o.m. Londen, Stockholm, Amsterdam, Antwerpen, Gent … kwamen in vorige edities al aan bod.
En voor wat België betreft : Brugge is wel erg mooi, maar leeft van toerisme (lees : is té toeristisch). Je hebt de stad zo verkend. Langer dan twee dagen moet je niet gaan. Geef mij maar Gent of Antwerpen. Die bieden veel meer dan een pittoreske historische binnenstad.
Dan moeten we maar proberen om het mooie Oss, met zijn veelzijdige centrum en mooie gebouwen, in de Top 3 van de WW Awards te krijgen!
Dus allemaal op OSS stemmen want:
Misschien moet ik toch ook eens aan dat verachtelijke stemmen ronselen gaan beginnen, zou wel hilarisch zijn als Oss de eindronde haalt. En of het terecht is, ach, sinds wanneer is dat relevant? :biggrin:
Misschien dat de plaatsjes rondom Shanghai leuk zijn en Hangzhou (ben ik helaas nog niet geweest), maar Shanghai vind ik echt geen bal aan, behalve dan een paar uur aan de rivier (the bund en CBD). Zelfs Guangzhou was leuker dan Shanghai.
Dat er verder geen enkele Aziatische stad op deze lijstjes staat snap ik werkelijk helemaal niks van. Seoul is waarschijnlijk mijn favoriete stad, zo ongelooflijk veel te doen en zien.
Maar liefst zes Aziatische landen in de top tien.
Hongkong eindigt op de eerste plaats. 63,5 procent van alle bezoekers aan Hongkong komt uit buurland China.
Maar niet getreurd, we zijn goed op weg om Oss weer in de Top de krijgen (hé Top Oss, zou een goede naam voor een voetbalploeg zijn…:)). Voorlopig gaan we door naar de volgende ronde in de Reisawards, en hoe!