Hi Danechka
Long time no see…
Natuurlijk is Parijs duur, maar als je niet gaat “shoppen” op Champs-Elysée en je gaat niet regelmatig eten in “The Ritz”, dan valt het mee…
De kosten in Parijs maak je zelf: als je duur wilt, keuze genoeg; als je bescheiden wilt blijven, dan valt het mee.
Ik ben zelfs verschillende keren in Parijs geweest en we zijn niet failliet terug gekomen.
Wat mij verbaast, is het feit dat “Londen” niet tussen staat. Londen is duur en je hebt geen andere alternatieven. Plus heel slecht weer…
Geniet van Parijs, het is mooi en romantisch !
Goede reis!
Groetjes
Sopirla>>>
Ik was nou net van plan te gaan shoppen op de Champs-Élysées en overnachten in het Ritz Hotel…
Ik ben nog nooit echt in Parijs geweest, ooit in een buitenwijk en verder alleen Disneyland. :hihi:
Valt me op dat Moskou niet in het rijtje voorkomt.
Is zeker kwa Horeca erg duur.
Ik ben net gisteren terug gekomen uit Moskou, ik vond 5 a 6 euro voor een biertje knap aan de prijs. Vond ook de rekeningen van restaurants pittig en was het voer in de supermarkt ook wat duurder dan hier.
Met zoveel liefde durf ik bijna niet tussenbeide te komen. Maar ik doe het toch.
In 2009 was ik in de duurste stad van de wereld, Tokyo. Wat vooral opviel waren de enorme prijsverschillen die ik aantrof.
Bekend zijn de meloenen van ca euro 250,-. Ik heb me laten vertellen dat de oorzaak hiervan de manier van kweken is. Japanners willen de natuur a.h.w. beheersen. De kunst is om de meloenen zodanig te kweken dat ze even groot worden. Ik heb ook scheermessen gezien van > euro 100. En natuurlijk is het onroerend goed erg duur.
Toch was mijn verblijf in Tokyo best betaalbaar. Mijn hotels daar was per nacht ca euro 55. Via de metro, die niet al te duur is, kun je je goed verplaatsen. Het prijsniveau van eten en drinken valt het over het algemeen wel mee in Tokyo, maar je moet wel opletten welk restaurant je binnen wandelt. Sommige restaurants zijn erg prijzig.
Goede morgen Hjo
De algemenen regel van de vakanties: het hangt van je af hoe duur of goedkoop de pris van je vakantie wordt.
Je hebt zelf je vakantie bekostigd en nu ben je een ervaring rijker !
Groetjes
Sopirla>>>
Nog een tevreden reiziger ! Zo hoor ik graag ! En je hebt, bovenop, GROOT gelijk!
Goede nacht, Hjo, en droom over de schoonheden die je daar gezien hebt !
Groetjes
Sopirla>>>