De 10 landen als Topbestemming in 2014 volgens Lonely Planet

Volgens reisgidsenuitgever Lonely Planet zijn in 2014 deze 10 landen Topbestemming :

1 Brazil
2 Antarctica
3 Scotland
4 Sweden
5 Malawi
6 Mexico
7 Seychelles
8 Belgium
9 Macedonie
10 Malaysia
Bron = lees hier verder : http://www.lonelyplanet.com/travel-tips-and-articles/lonely-planets-best-in-travel-2014-top-10-countries
en op Lonely Planet: ‘België topbestemming in 2014’ | Het Nieuwsblad

P.S. Antarctica is een continent. Scotland is geen land in de betekenis van een souvereine staat maar is deel van U.K.
Dit toch even vermelden vermits velen zich nog een WW-Topic zullen herinneren i.v.m. discussie Scotland-status.

1 like

Belgie in de top 10? Dat zegt iets over hoe serieus dit lijstje genomen moet worden want om nu te zeggen dat dat een topbestemming is…

En wel Zweden maar geen Noorwegen is natuurlijk een totale faal!

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Hoe komen dergelijke lijsten altijd tot stand, steekpenningen??

@Zaan: Prettig dat jij als beheerder van het Zwedenforum erkent dat Noorwegen veel mooier is. :slight_smile:

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Ik laat mij dergelijke uitspraken niet ontlokken :wink:

'Lonely Planet’s Best in Travel 2014’ is aan de negende editie toe. Met elk jaar nieuwe topbestemmingen. Dit zegt genoeg eh.

Dat België dit jaar op plaats 8 staat, heeft vooral te maken met de start van de herdenkingen rond de Eerste Wereldoorlog.

We zullen de lijst van LP maar met een korreltje zout nemen,in de top tien mag je beslist Thailand,Vietnam alsook Cambodja bij rekenen.
Ik werk op een groot staatsbedrijf in Belgie, en als ik mijn collega’s moet geloven op het werk, zijn er vele die in de zomer richting Azie trekken op vakantie.(waaronder mezelf ondergetekende georgessiam)

En, volgens Rough Guides zijn in 2014 deze 10 landen Topbestemming

1. Ethiopië
  2. Madagascar
  3. Brazilië
  4. Turkije
  5. Georgië
  6. Rwanda
  7. Japan
  8. Bulgarije
  9. Macedonië
  10. Filipijnen