Top 10 lijstjes van landen, regio’s, steden, … als reisbestemming

Elk jaar opnieuw pakt reisgidsenuitgever ‘Lonely Planet’ uit met enkele ‘Best in Travel’ lijstjes.
Met een korreltje zout te nemen, maar toch … al was het maar om enkele ideetjes op te doen.

Top 10 landen. Waarom precies deze 10, lees je hier

1. Canada
    In 2017 is het 150 jaar geleden dat de provincies samenkwamen tot een verenigd Canada. En dat zal gevierd worden !

2. Colombia

3. Finland

4. Dominica

5. Nepal

6. Bermuda

7. Mongolië

8. Oman

9. Myanmar

10. Ethiopië

Top 10 regio’s.

1.   Choquequirao, Peru

2.   Taranaki, New Zealand

3.   Azoren, Portugal

4.   Noord- Wales, UK

5.   Zuid-Australië

6.   Aysén, Chili

7.   Tuamotuarchipel, Frans Polynesië

8.   Kust van Georgia, USA

9.   Perak, Maleisië

10. Skellig Ring, Ierland

Toch wel weer grappig dat geen van de Top 10 regio’s in één van de Top 10 landen ligt…

(en ik mis Schotland)

Jaa Colombia op nummer 2! Ook al moeten we het zoals je zegt een beetje met een korreltje zout nemen: hier was ik als Colombia-fan toch wel heel blij mee! :zon02: Ik zou trouwens heel graag eens naar Mongolië en Nepal gaan, lijken me heel mooie en fascinerende landen.

Dacht eerst dat het over de Dominicaanse Republiek ging. Weer een land erbij geleerd :teeth:

Vraag me trouwens af wat er valt te zien en wat je niet kan zien op elk willekeurig ander eiland in de buurt…

Op je wenken bediend ! De Britse reisgidsenuitgever Rough Guides zet Schotland op 2 in de top tien 2017 van te bezoeken ‘landen’.

Top 10 landen. Waarom precies deze 10, lees je hier.

1. India
  2. Schotland
  3. Canada
  4. Oeganda
  5. Bolivia
  6. Nicaragua
  7. Portugal
  8. Finland
  9. Namibië
  10. Taiwan

Top 10 steden. Hier wat meer duiding.

1. Parijs
  2. Isfahan
  3. Nairobi
  4. Bristol
  5. AntwerpenDe afgelopen weken kwam Antwerpen al vaker positief in het nieuws :
    “Don’t miss Belgium’s underrated second city”, kopte de New York Post op 24 januari.
  6. Medellín
  7. Atlanta
  8. Osaka
  9. Guadalajara
  10. Palma

Guadalajara, Mexico supongo…

Nee… waarom Schotland zo hoog zetten… Nu ontdekt iedereen waarom het zo’n fantastisch “land” is en wordt het alleen maar drukker en drukker…